فعالیت های اربعین بومی سازی شود95/05/15

http://bushehri.net/images/41/222/8757452/20/90/2345/345/walking.jpgعضو خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چه فعالیت فرهنگی پا بر جاتر باشد، کارها رونق بهتری پیدا می کند، فرمودند: فعالیت های اربعین بومی سازی شود.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» روز چهارشنبه در دیدار حجت الاسلام حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور که در جامعه مدرسین قم برگزار شد، اظهار کردند: در نظر گرفتن شرایط عراق، بسیار در برپایی بهتر این برنامه اثرگذار است که در صورت عدم توجه به آن، از این اثرگذاری کم خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه هدف از برگزاری اربعین به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، معرفت افزایی است، فرمودند: هر فعالیتی که در اربعین برای زائران انجام می شود، زیر چتر کمیته فرهنگی می باشد که نشان دهنده اهمیت و جایگاه این کمیته است.

باید در برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اربعین، ظرافت های خاصی همانند تکریم زائران و اوضاع عراق را در نظر گرفت و بر اساس آن حرکت کرد.

لازم است در خدمت رسانی به زائران به نکاتی بسیار کوچک که حتی شاید به چشم هم نیایند، توجه داشت؛ همانند پیرزنی که برای خدمت به زائران از منزل خود با پای پیاده به امیدی حرکت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: اربعین امام حسین(ع) الگوی مناسبی برای مسئولان فرهنگی و جامعه اسلامی بوده و ظرفیت خوبی برای معرفت افزایی ایجاد نموده است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: احساس مردم از این مراسم، آن است که اهل بیت(ع) پناهگاه آنان هستند؛ به همین دلیل هر چه دارند و ندارند، برای تکریم اهل بیت(ع) فدا می کنند.

این روحیه ای که در مردم وجود داشته، خاص است و در هیچ کجا پیدا نمی شود؛ بنابراین باید از این فرصت حداکثر بهره را برای تبلیغ برد.

اربعین فرصتی است که می توان کلید واژه های معرفتی را به مردم انتقال داد و با برنامه ریزی بهتر و قوی تر در فضای داخل کشور و عراق اثرگذار بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.