قرآن وعترت جدایی‌پذیرنیستند/سعادت جامعه به عملکرد مردم بستگی دارد95/07/17

http://www.bushehri.net/images/41/222/8757452/20/90/8778/139411091413195336993744.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند:سه رکن قانون مترقی، مجریان صالح و عترت و کتاب در سعادت بشری دخیل هستند اما این عناصر در صورتی به نتیجه خواهد رسید که خود مردم به دنبال کمال باشند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» ظهر پنج‌شنبه، در جمع مبلغان و روحانیون ستاد تفسیر قرآن کریم در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشتند: قرآن و عترت دو یادگار پیامبر گرامی اسلام (ص) هستند؛ حضرت محمد (ص) در روایتی مورد وثوق شیعه و سنی در این ارتباط می‌فرمایند که قرآن و اهل‌بیت من، هرگز از هم جدا نمی‌شوند تا اینکه در حوض کوثر بر من وارد شوند.

ایشان با بیان اینکه در این حدیث تاکید شده است تا زمانی که به این دو ریسمان محکم دست بیاویزید گمراه نخواهید شد، افزودند: این در حالی‌ است که در طول تاریخ برخی عترت را نادیده گرفتند و برخی قرآن را فراموش کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه برخی فلاسفه به وجود قوانین مترقی و برخی به دست‌اندرکاران و مسئولان صالح برای ایجاد یک جامعه سعادتمند معتقد هستند که هر دو این موارد صحیح است اما کامل نیست، ابراز داشتند: دین اسلام سه مورد مهم را برای سعادت بشریت دخیل می‌داند که قانون مترقی و مجریان امور صالح از آن جمله هستند اما در کنار این دو عنصر ضروری عترت و کتاب خداوند نیز تکمیل‌کننده اصلی حلقه خوشبختی بشری است.

البته نباید این نکته را فراموش کنیم که به فرموده پیامبر اکرم (ص) تمامی این عناصر در صورتی به نتیجه صحیح خواهد رسید که خود مردم جامعه در جست‌وجوی سعادت و به دنبال کمال باشند و کتاب، قانون و پیشوای خود را قبول داشته و در مسیر صحیح حرکت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن با هوشیاری و شناسایی این عوامل همیشه تلاش داشته تا میان مردم با قرآن و عترت، پیشوایان صالح جدایی بیفکند، ابراز داشتند: واقعه عاشورا نیز حاصل جدایی افتادن میان کتاب خدا و عترت است، سنت پیامبر اکرم (ص) با پیروی از عترت پایدار خواهد بود اما با کنار زدن عترت طبیعی است که سنت پیامبر (ص) نیز از میان خواهد رفت.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد ستاد تفسیر در سازمان تبلیغات اسلامی فرمودند: امروز مفسران باسواد و تفاسیر خوبی در زمینه قرآن کریم داریم که مایه خوشحالی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تفسیر قرآن نباید تنها شامل الفاظ و کلمات باشد، تاکید کردند: تفسیر قرآن کریم باید بر دلها تأثیر بگذارد و وجود آدمیان را دگرگون کند.

دیدگاه‌ها   

ابراهیم
#2 ابراهیم 1395-02-22 06:39
ساقی جبهه سبو بر لب هر مست نداد
نوبت ما که رسید میکده را بست نداد
حال خوش بود کنار شهدا آه دریغ
بعد یاران شهید حال خوشی دست نداد
زنده باد راه شهدای مدافع حرم
نقل قول کردن
شهادتش مبارک
#1 شهادتش مبارک 1395-02-22 05:21
سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند !
و تا ابد به آنانکه پلاکشان را از گردن خویش درآوردند تا مانند مادرشان گمنام و بی مزار بمانند مدیونیم …
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.