مرحوم آیت‌الله رضوانی نگاهی نو به فقه داشت

http://h-bushehri.ir/images/zaman/1.jpgآیت‌الله حسینی بوشهری: مرحوم آیت‌الله رضوانی نگاهی نو به فقه داشت مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: آیت‌الله رضوانی انصافا فردی با تقوا، دین‌دار بود و خود این که ایشان سال‌های طولانی در سنگر شورای نگهبان حضور داشت، نشانگر اعتماد بالای حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به این عالم بزرگوار است.

 

 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مراسم تشییع آیت‌الله رضوانی که عصر امروز یکم اردیبهشت ماه در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران به بررسی شخصیت این عالم ربانی پرداخت و گفت: آیت‌الله رضوانی از شخصیت‌های ارزنده و خوش سابقه در نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: همچنین این عالم بزرگوار همواره همراه امام‌خمینی(ره) چه در نجف و چه در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که آیت‌الله رضوانی فقیهی وارسته بود، اظهار داشت: آیت‌الله رضوانی در عین حال که با فقه سنتی حوزه به تمام معنا آشنا بود متناسب با نیازهای روز جامعه مباحث ساختاری را نیز مطرح می‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله رضوانی نسبت به مسائل دیگر نیز نگاهی نو داشت؛ نگاهایی بود که برای نظام اسلامی یک هدیه الهی بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که آیت‌الله رضوانی عالم وارسته و شایسته بود، اظهار داشت: پس از وفات آیت‌الله خوانساری با حکم امام خمینی(ره) امامت جماعت مسجد حاج سید عزیزالله که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد تهران است بر عهد آیت‌الله رضوانی گذاشته شد.

وی بیان داشت: آیت‌الله رضوانی انصافا فردی با تقوا، دین‌دار بود و خود این که ایشان سال‌های طولانی در سنگر شورای نگهبان حضور داشت، نشانگر اعتماد بالای حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به این عالم بزرگوار است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان خاطرنشان کرد: در گذشت آیت‌الله رضوانی ثلمه‌ای جبران ناپذیر است به سبب این‌که ایشان نسبت به تمام قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود و مربوط به نظام اسلامی بود ورود جدی داشت و به تمام جوانب آن آشنایی کامل داشت

دیدگاه‌ها   

سروش
#4 سروش 1395-05-05 08:01
تا بوده کسی قدر و ارزش خوبان رادرک نکرده
نقل قول کردن
مرتضی شریعتی
#3 مرتضی شریعتی 1395-04-31 07:15
سلام من امروز با این سایت از طریق تلگرام آشنا شدم من یک بوشهری هستم به جرات می تونم بگم آیت الله حسینی بوشهری محبوبترین فرد در نزد مردم بوشهر است ما هرجا که اسمشان برده میشه به بوشهری بودنمان افتخار می کنیم براشون دعا میکنیم
نقل قول کردن
بحرانی
#2 بحرانی 1395-04-28 18:55
تقدیر از وی لازم بود اما بسیار کم و ناچیز است چهادرده سال خدمت با یک تقدیر قابل مقایسه نیست چقدر سید ما بوشهری هامظلوم است
نقل قول کردن
هادی مشفق
#1 هادی مشفق 1395-04-28 05:56
حقیقتاً باید از خدمات آیت الله حسینی بوشهری تجلیل و تقدیر کرد و اگر هم انتقادی وجود دارد باید با حفظ انصاف و توجه به مشکلات و کمبودها صورت گیرد متاسفانه امروزه به صورت ناجوانمردانه ای مدیریت سابق حوزه مورد حجوم قرار می گیرد این بی انصافی است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.