مکتب اهل بيت(ع) مشوق اشتغال و ملامت‌گر بيکاري است 92/02/25

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/12.jpg مدير حوزه‌هاي علميه کشور ظهر دیروز   با تأکيد بر اينکه آموزه‌هاي اهل بيت (ع) تک بعدي نيست و دين به دنبال تأمين دنيا و آخرت انسانهاست، گفت: دين علاوه بر بعد عبادي، بعد اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي هم دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري که در ديدار مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان قم، سخن مي‌گفت؛ اظهار داشت: جاي بسي خوشحالي است که ما در کنار بحث حوزه هاي علميه و بارگاه کريمه اهل بيت (ع) قم را يک شهر پيشرفته نيز بدانيم.آیت الله حسینی بوشهری با تأکيد بر اينکه آموزه هاي اهل بيت (ع) تک بعدي نيست خاطرنشان کرد: کساني که دين را در عبادات خلاصه مي کنند، تنها بخشي از دين را شناخته‌اند زيرا دين بدنبال تامين دنيا و آخرت انسانهاست و يک برنامه جامع است.

وي با بيان اينکه توسعه از نظر صنعت منافاتي با بعد فرهنگي و ديني شهر کريمه اهل بيت ندارد، تاکيد کرد: اگر بخواهيم آموزه‌ها و مکتب اهل بيت (ع) را در جهان منتشر کنيم، بايد در قم يک مدل و نمونه جامعه پيشرفته و توسعه يافته همه جانبه را به نمايش بگذاريم تا هر بازديد کننده اي که از اقصا نقاط جهان به قم آمد شاهد باشد همانطور که طلبه ها در کسب معارف اهل بيت (ع) مشغول هستند، در اين شهر نيز هيچ بيکاري و فقري وجود ندارد و اشتغال آن پايدار است.

وي اضافه کرد: مکتب اهل بيت(ع) مشوق کار، توليد و اشتغال و ملامت‌گر بيکاري است. اگر در کنار بعد فرهنگي اين گونه، توسعه شهرمد نظر قرار گيرد، آن گاه مي توانيم نگاه جامعي به آموزه‌هاي اهل بيت(ع) داشته باشيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره ضرورت نگاه فرهنگي در کنار فعاليت‌هاي صنعتي در قم، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه فعاليت‌هاي صنعتي در کنار فضاي فرهنگي و ديني قم انجام مي شود، بايد با رويکردي مناسب انجام شود تا صنعت مکمل بعد فرهنگي قم هم باشد. به عنوان مثال شهرک صنعتي چاپ و نشر داراي اين ويژگي است و کاملاً با فضاي توسعه ايي و فرهنگي قم همخواني دارد.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به ضرورت تفکر قبل از تصميم گيري و انجام عمل، تاکيد کرد: تحقق توسعه فرهنگي صنعت در قم نيازمند اتاق فکر است. بر اساس مکتب اهل بيت (ع) ما بايد شهري داشته باشيم که فقير و بيکاري در آن وجود نداشته باشد.

امام جمعه موقت قم، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم حمايت از بخش صنعت و سرمايه گذاران، گفت: مسئولان استاني و کشور بايستي براي فعال نگه داشتن واحدهاي صنعتي و توليدي از تمام توان و ظرفيت خود استفاده کنند.

استاد دروس عالي حوزه علميه قم گفت: امروز صنعت و توليد ما با تحريم هاي دشمنان انقلاب روبه رو است ولي همين تحريم ها و محدوديت‌ها نيز به نفع ايران تمام شده ، ما مجبور شديم براي تأمين نيازهاي خود تلاش بيشتري بکنيم و درهمين راستا در بخشهاي بسياري به خود کفايي و پيشرفت هاي چشم گيري رسيده ايم.


دیدگاه‌ها   

نیما شهسواری
#1 نیما شهسواری 1395-06-18 12:37
السلام علیک یا ابا جعفر یا محمد بن علی ایها الباقر یابن رسول الله انا توجهنا واستشفعنا وتوسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.