هفتمين همايش سالانه همکاري‌هاي حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد 92/04/14

http://h-bushehri.ir/images/zaman2/IMG15182545.jpg این همايش با موضوع تحول بنيادين، نيروي انساني و تربيت ديني در قم برگزار شد.
 هفتمين همايش سالانه همکاري‌‌هاي حوزه‌‌هاي علميه و آموزش و پرورش با حضور حميد رضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش و آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه کشور پيش از ظهر پنج شنبه در سالن همايش مدرسه علميه دارالشفاي قم برگزار شد.
در اين همايش حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش، آيت الله حسيني بوشهري مديرحوزه هاي علميه کشور، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي امام جمعه اراک و حجت الاسلام جمشيدي مديرحوزه هاي علميه خواهران کشور سخنراني کردند.
 

آيت‌الله حسيني بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه كشور فرمودند: بايد سند تحول بنيادين دستور کار قرار گيرد و نقش حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش در اين زمينه به درستي بررسي شود.

 آيت‌الله سيدهاشم حسيني بوشهري از سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به عنوان نقطه کليدي همکاري بين حوزه و اين نهاد دولتي آموزشي ياد كردند و ابراز داشتند: حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش بايد انتظارات رهبري در حوزه تحول را برآورده سازند.

ایشان ضمن تاكيد بر تحول در حوزه آموزش و پرورش آن را نيازمند الزاماتي دانستند و افزودند: يكي از الزامات تحول در آموزش و پرورش، توسعه نيروي انساني است و بايد اين نكته را در نظر داشت كه اگر آموزش و پرورش اصلاح شود، جامعه نيز اصلاح مي‌شود چون آموزش و پرورش کانون اصلي ساختن و پرورش دادن انسانهاست.

مدير حوزه‌هاي علميه كشوربا تاكيد بر جايگاه والاي معلمان بيان كردند: حوزه‌هاي علميه بخشي از رسالت نبوي و آموزش و پرورش شاخه ديگري از اين رسالت عظيم را به عهده دارند. امروز معلمي از معدود شغل‌هايي است که وظيفه آموزش، توليد دانش و توسعه را به عهده دارد.

ایشان با بيان اين مطلب كه بيشتر به سمت مفاهيم و اصطلاحات ديني پيش رفته‌ايم اذعان كردند: مهم‌ترين سرمايه‌گذاري‌ها بيشتر روي آموزش مفاهيم است حتي در حوزه دين، جاي تربيت ديني آنگونه که مي‌خواهيم خالي است.

آیت الله حسيني بوشهري ساختار و تشکيلات مناسب، نيروي انساني اجرايي و داشتن محتوا را از الزامات سند بنيادين تحول دانستند و تصریح کردند: قبل از بخشي‌گري و پرداختن موردي به اين موضوع بايد تمام جنبه‌هاي مختلف اين امر تا دوردست‌ها ديده شود و بعد با تشکيل اتاق فکري بازدهي هر سال را به صورت مشخص ارزيابي کنيم.

ایشان سند تحول بنيادين آموزش و پرورش را بي‌بديل دانستند و تأکيد کردند:‌ بايد سند تحول بنيادين دستور کار قرار گيرد و نقش حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش در اين زمينه به درستي بررسي شود.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور در بخش ديگري از سخنان خود خواستار ارائه طرحي جامع در زمينه روحانيون عرصه تبليغ در حوزه آموزش و پرورش شدند و افزودند: حوزويان بايد با برنامه‌ريزي مناسب، برگزاري دوره‌هاي آموزشي و تعيين محتواي دروس وارد عرصه شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.