پذیرش بیش از 15 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه سراسر کشور.92/02/14

http://h-bushehri.ir/images/302.jpgآیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با حضور در محل برگزاری آزمون حوزه‌ علمیه استان قم که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد،‌ شرکت در این آزمون را تلاشی برای پیوستن به کاروان بزرگ سربازان امام زمان(عج) دانست.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: بر اساس روایت این امام همام کسانی که بدون آشنایی با مبانی و مفاهیم دینی و اعتقادی، به وسیله حرف دیگران وارد دین می‌شوند، ممکن است با شنیدن حرف دیگری، از دین خارج شوند، ولی کسی که دین و باور خود را در پرتوی کتاب و سنت پذیرفته است،دچار دگرگونی نمی‌شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، ورود به حوزه را جایگاه پردازش فکری در پرتوی کتاب و سنت دانست و خطاب به داوطلبان ورودی حوزه گفت: شما داوطلب ورود به حوزه شدید تا بتوانید در برابر قرآن وکلمات نورانی پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام زانو زده و آن‌ها را بیاموزید و بر اساس آن بتوانید نیازهای موجود را برآورده سازید.

وی با بیان این که ورود به حوزه برای هدف مدرک و گرفتن پست و مقام ارزشی ندارد،‌ افزود: هدف شما از وررود به حوزه باید این باشد که تکلیف خود را در برابر خداوند و دستورات او بدانید. اگر طلاب آینده طلبگی خود را در عرصه‌های مادی بررسی کنند، قافیه را باخته‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ‌ ما باید همواره خود را بدهکار حوزه بدانیم و به دنبال این باشیم که بدانیم خداوند از ما چه می‌خواهد.

وی ابراز خرسندی از استقبال گسترده جوانان و نوجوانان برای ورود به حوزه‌ گفت:‌ متأسفانه ما به دلیل امکانات محدود نمی‌توانیم پذیرای همه داوطلبان باشیم؛ البته شما باید در مسیری که انتخاب کرده‌‌اید، مأیوس نشوید و به تلاش خود، برای رسیدن به هدفتان ادامه دهید.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه به صورت همزمان در ۴۷ مرکز آزمون شامل ۳۰ مرکز استان و ۱۷ شهرستان گفت: امسال، آزمون کتبی ورودی برای دواطلبان در مقاطع سیکل، دیپلم و تحصیلات عالی برگزار شده است.

وی با اشاره به تعداد بیشترین داوطلبان ورودی حوزه در کشور گفت: بیشترین آمار ورودی مربوط به استان‌های قم، تهران، کرمان، خوزستان و فارس می‌باشد.

 آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در سال تحصیلی ۹۳-۹۲، ۴۱۹ مدرسه علمیه بلندمدت و سفیران هدایت آماده پذیرایی از طلاب جدید‌الورود هستند، گفت: امسال بیش از ۱۵هزارو ۵۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه سراسر کشور پذیرش می‌شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.