پرورش علمای برجسته در مکتب علمی امام جواد (ع)95/06/13

http://bushehri.net/images/namazjome/521%2010.jpgخطیب جمعه قم، حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد به سالروز شهادت امام جواد (ع) در آخرین روز ماه ذی القعده اشاره کردند و فرمودند: وجود مقدس امام جواد (ع) در سن 25 سالگی به وسیله معتصم عباسی و ام فضل به وسیله زهر به شهادت رسید.

ایشان با اشاره به این که امام جواد (ع) بعد از شهادت امام رضا (ع) در سن 7 سالگی به امامت می‌رسد، عنوان کردند: در دوران امامت امام جواد (ع) شرایط سختی برای تشیع به وجود آمد، حتی برخی علما و بزرگان آن زمان از جمله یونس بن عبدالرحمان در امامت امام جواد (ع) با تردید مواجه شدند و امام رضا (ع) و امام جواد (ع) پاسخ‌های قانع کننده به شیعیان و یاران می‌دادند.

امام جواد(ع) مانند دیگر امامان مکتب علمی داشتند و صفوان بن سنان، علی بن مهزیار، زکریا بن آدم از جمله شاگردان آن حضرت بودند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: مأمون توطئه‌های زیادی در مورد امام رضا (ع) و امام جواد (ع) داشت، به همین دلیل دختر خود را به عقد آن حضرت درآورد تا هم وانمود کند که ارادتمند اهل بیت (ع) هستند و هم این که آن حضرت را زیر نظر داشته باشند.

وی با اشاره به این که 12 شهریور مصادف با روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس است، گفت: شهید رئیسعلی دلواری در جنوب کشور در مقابل انگلستان ایستاد و به شهادت رسید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.