پرونده‌سازی و عیب‌جویی از دیگران به کفر بسیار نزدیک‌تر است 92/02/21

http://h-bushehri.ir/images/zaman/IMAGE6345730808681578171-e1356345525300.jpg

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه‌های اول نماز جمعه سالروز میلاد امام محمدباقر(ع) را تبریک گفت و با بیان این‌که هرچه بیش‌تر با منش اهل‌بیت(ع) آشنا شویم به سعادت نزدیک‌تر می‌شویم، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) سلام خود را به امام باقر(ع) توسط جابر‌بن‌عبدالله انصاری می‌رساند.

امام جمعه قم با اشاره به نمونه بودن امام باقر(ع) در عبادت و تربیت شاگرد، اضافه کرد: مبارزه با انحرافات و مبارزه با بدعت‌ها و اندیشه خوارج ـ که اکنون نیز تفکر خوارج وجود دارد ـ از فعالیت‌های این امام بزرگوار است، همچنین سیره تربیتی این امام همام قابل توجه است.

وی محبت نکردن افراطی به فرزندان یکی از توصیه‌های تربیتی امام باقر(ع) دانست و اظهار کرد: محبت افراطی سبب از دست رفتن شخصیت فرزند می‌شود، فرزندی که محبت زیاد ببیند خود را در جامعه گم می‌کند و نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: امام باقر(ع) در بیان دیگر مدارا و رفق را نیز از ارکان تربیت می‌داند و بیان می‌کنند که عبادت و نکته‌های تربیتی را بر دیگران تحمیل نکنید زیرا تربیت با خشونت و تندی میسر نمی‌شود.

وی با بیان این‌که برخی افراد به دنبال عیب‌جویی از دوستان خود هستند، به کلامی از امام باقر(ع) در این زمینه اشاره کرد و گفت: برخی به دنبال پرونده‌سازی و عیب‌جویی از دیگران هستند تا آنان را روزی رسوا کنند و بنا بر فرموده امام پنجم این حالت بسیار به کفر نزدیک است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.