پنجمين همايش تجليل از پيرغلامان و خادمين حسيني شهرستان كنگان برگزار شد95/07/09

http://www.bushehri.net/images/z/photo_2016-09-30_17-43-32.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، در این همایش فرمودند:چرا بعد از 1400 سال كه از حادثه كربلا مي گذرد،هنوز ارادتمندان اهل بيت،بيرق هاي سياه به به رسم عزاداري بر افراشته مي كنند،مگر چه اتفاقي افتاده است كه بايد هر ساله اين اتفاق تكرار شود و زن و مرد و پير و جوان به عزاداري بپردازند و آيا نمي شود به جاي عزاداري جلسات سخنراني تشكيل دهيم.

حقيقت امر اين است كه حوادث گذشته نقش كليدي در سرنوشت آينده جامعه دارد،حادثه اي مانند عاشورا كه از مهمترين حوادث تاريخ اسلام و همچنين بشريت است،مطمئنا نقش آفرين و تاثيرگزار در سرنوشت حال و آينده ماست.

فلسفه اي كه امامان ما دستور داده اند نسبت به احياء حادثه عاشورا خيلي عجيب است،آنها دستور داده اند گريه كنيد در مراسم عزاداري حسين بن علي،شاعران شعر بسرايند و تعبيرات فراواني از اين دست كه تعبيرات كوچكي نيست.

عزاداري براي حسين (ع) يك پيام روشن دارد ‌و آن اين است كه اگر ما آن روز نبوديم كه يار امام باشيم،امروز با فريادمان،با مرثيه سرايي و با عزاداريمان نفرين همه ظالمان و ستمگران تاريخ را نفرين مي كنيم.

ما موقعي كه عزاداري مي كنيم ،يعني ملتي زنده هستيم و با شور و شعور از كربلا تا امروز حركت حسين بن علي(ع) را امتداد مي بخشيم.

اگراز  وفاي به عهد بگوييم و وفاي به عهد  در زندگي ما نباشد،از ام البنين(س) بگوييم در حالي كه ايشان از امام زمانش تبعيت كرد و تبعيت از امام زمان در ما نباشد و به آنها توجه نكنيم و همچنين ندانيم كه هشت سال دفاع مقدس كربلايي ديگري بود كه در انقلاب اسلامي ما پديدار شد به نكات مهم حادثه عاشورا توجه نكرده ايم و واقعيت ها را بيان نكرده ايم.

امروز ما در مقابل دشمنانمان امام و پيشوا داريم و رهبر عزيز و فرزانه انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي پيشواي كربلاي امروز ماست.

مداحان و سخنواران ما همانطور كه روي مسئله عترت تكيه مي كنند،بايد روي مسئله قرآن كريم هم در مجالس عزاداري تكيه كنند و مجالس و محافل ما بايد  بعد معرفتي هم داشته باشد.

بايد بعد از دهه محرم با افزايش معرفت ديني،احساس كنيم كه جامعه به سبك زندگي اهل بيت نزديك شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.