چرا امیرالمومنین (علیه السلام) به عنوان جانشین پیامبر (ص) انتخاب شدند؟95/07/01

http://www.bushehri.net/images/1000/1245/10/2323/resized_297139_572.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» طی سخنانی در جشن عید غدیر که در مهدیه تهران برگزار شد درباره این سوال که چرا امیرالمومنین (علیه السلام) به عنوان جانشین پیامبر (ص) انتخاب شدند؟ فرمودند: از امیرالمومنین (علیه السلام) سوال می شود: آیا شما خدایی که می پرستی را دیده ای؟ حضرت پاسخ می دهد: «من خدایی را که با دل و چشم دل ندیده ام عبادت نمی کنم.» یعنی خدا در دل حضرت جای دارد. امیرالمومنین (علیه السلام) از توحید به جایی رسیده است که می فرماید: «اگر پرده ها کنار برود چیزی بر یقین علی اضافه نمی شود.»

ایشان ادامه دادند: جایگاه امیرالمومنین (علیه السلام) نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) به قدری زیاد است که حضرت فرمود: «آنچه را تو می بینی من هم همان را می بینم، آنچه را تو می شنوی همانا من می شنوم. تفاوت من با تو در نبوت و رسالت است، من پیغمبر و رسول هستم و تو امام و ولی هستی.»

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در پایان بیان کردند: پیامبر (صلی الله علیه و آله) به امیرالمومنین (علیه السلام) فرموده اند: در عالم کسی تو را نشناخت مگر خدای تو و من؛ یعنی غیر از خدا و من کسی تو را نشناخت؛ یعنی اگر تمام عالم جمع شوند و بخواهند امیرالمومنین (علیه السلام) را بشناسند نمی‎توانند. اینها عظمت امیرالمومنین (علیه السلام) است. جاذبه امیرالمومنین (علیه السلام) در بُعد عبادت و عدالت زبانزد است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.