کفران نعمت ولایت موجب بلاهای بزرگ است/ دشمنی با انقلاب ایران به خاطر حقانیت آن است95/07/01

http://www.bushehri.net/images/1000/1245/10/2323/82000617-70587945.jpgنماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: اگر نعمت ولایت و رهبری را کفران کنیم به بلاهای بزرگ دچار می‌شویم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در جمع مردم شهرستان گناوه در  امامزاده شاه صدرالدین روستای گمارون از توابع شهرستان گناوه با اشاره به آیه سوم سوره مائده اظهار داشتند: پرسش مهمی که می‌خواهم مطرح کنم این است که این روز چه ویژگی‎ای دارد که خداوند می‌فرماید کفار از دین شما ناامید شدند و نعمت بر شما کامل شد، دیگر از آنها نترسید، بلکه از من بترسید! و اسلام را به‌عنوان کامل‌ترین دین شما پذیرفتم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بعضی از مفسرین واژه (الیوم) را مربوط به زمان بعثت می‌دانند بیان کردند: نگاه شما درست نیست و شما چرا به بخش‌های دیگر آیه توجه نمی‌کنید، روز بعثت آغاز یک دین است و نه اکمال یک دین و کفار در روز بعثت ناامید نشدند.

عده‌ای می‌گویند که آیه مربوط به فتح مکه است و به دلیل اینکه کفار در مقابل پیامبر تسلیم شدند این آیه نازل شده است که در پاسخ می‌گوییم که با فتح مکه اتمام نعمت انجام نشد و بعد از آن نیز احکام زیادی وارد دین شد.

عده‌ای دیگر نیز می‌گویند که آیه مربوط به روز عرفه است، درصورتی که عرفه سال دهم هجری چه تفاوت و برجستگی‎ای با عرفه سال‌های هشتم و نهم داشته که قرآن این تعبیرات را به‌کار ببرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزودند: مفسران عالی قدر شیعه وقتی این احتمالات را پاسخ قاطع می‌دهند، می‌گویند حتی این آیه بدون توجه به روایاتی که شاهد این قضیه است نیز به تنهایی گویایی لازم را دارد که منظور از این روز 18ذی الحجه سال دهم هجری است.

ایشان با اشاره به اینکه این آیه یک تهدید دارد و یک تضمین ادامه دادند: تهدید آیه این است که ای پیامبر خدا، شما با وجود اینکه سختی‌های بسیاری را در طول بعثت کشیده‌ای و هیچ پیامبری به اندازه شما مورد اذیت و آزار قرار نگرفته است، اما بنا نیست که نبوت را به‌گونه‌ای پایان دهیم که استمرار نیابد، بلکه قرار است نبوت در قالب دیگری ادامه پیدا کند، لذا تهدید خداوند به پیغمبر این است که رسالت منهای امامت مساوی است با رسالت منهای رسالت.

تضمین آیه در مقابل کسانی که ممکن است در مقابل پیامبر موضع‌گیری کنند این است که خدا تضمین کننده این جریان است و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشتند: بعد از نزول این آیه پیامبر دستور داد که آنهایی که پیش رفته‌اند برگردند و آنها که عقب مانده‌اند خودشان را برسانند که تعبیر جالب آن این است که غدیر یعنی، کسانی که از کاروان ولایت عقب مانده‌اند خودشان را به ولی برسانند و آنهایی که جلو زده‌اند و مرز ولی را رعایت نکرده‌اند برگردند و با ولی همراه شوند.

پیام غدیر این است که اگر از امام معصوم عقب بیفتید هلاک می‌شوید  و اگر جلو باشید گمراه می‌شوید.

پیامبر در سخنرانی خود با طرح این سئوال که آیا من نسبت به شما امت سزاوارتر از خود شما نیستم و تایید تمام جمعیت، دست حضرت علی(ع) را بلند کردند و فرمودند: من کنت مولاه ،فهذا علی مولاه.

هم علمای اهل سنت و هم علمای شیعه اتفاق نظر دارند که بلافاصله بعد از این کلام، آیه 3 سوره مائده نازل شد.

باور کفار بر این بود که پیامبر پسر ندارد و تاکنون نیز بصورت رسمی کسی را به‌عنوان جانشین معرفی نکرده است که با این واقعه فهمیدند علی(ع) به‌عنوان جانشین پیامبر هستند و ناامید شدند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: اگر نعمت ولایت و رهبری و جانشینی پیامبر را کفران نعمت کنیم، باید منتظر این باشیم که به بلاهای بزرگ دچار شویم و من به صراحت می‌گویم که تشتتی که امروز در جهان اسلام داریم به خاطر کفران نعمت ولایت است و اگر جامعه اسلامی حول محور ولایت جمع می شدند امروز اختلافی در جامعه اسلامی نداشتیم و بلایی که امروز در جهان اسلام داریم به خاطر نداشتن نعمت ولایت است.

پس پیام آیه این است که چون از امروز ولایت به‌عنوان تضمین اسلام معرفی شد، خداوند اسلام را به‌عنوان دین مردم تا قیامت معرفی کرد.

ایشان در پایان با اشاره به بخشی از آیه که به ناامیدی کفار اشاره دارد بیان داشتند: گاهی بعضی‌ها گوشه و کنار می‌نشینند و می‌گویند نمی شود کاری کرد که دیگر بحث نظامی مطرح نشود، کسی تهدید نکند، ما با آمریکا و اروپا و با ابرقدرت‌ها بسازیم که در جواب باید بگوییم مگر ما بالاتر از پیغمبریم که کفار بر او هشتاد غزوه تحمیل کردند و آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند باید بدانند که اسلام حق است و حق، دشمن دارد و انقلاب ما نیز بر مبنای اسلام هست و چون حق است دشمن دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.