43 مرکز مذهبی در زلزله بوشهر تخریب شده است

http://h-bushehri.ir/images/200.jpg آیت‌الله حسینی‌بوشهری: 43 مرکز مذهبی در زلزله بوشهر تخریب شده است قم ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از تلاش های مردم و مسوولان در کمک رسانی به زلزله زدگان بوشهر، گفت: 43 مرکز دینی و مذهبی در این زلزله تخریب شده است.




آیت‌الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ روز شنبه دردیدار اعضای ستاد مدیریت بحران استان قم افزود: از 43 مرکز مذهبی تخریب شده، 24 مسجد، 10 حسینیه و چهار امامزاده باید از نو ساخته شود.

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله زده، اضافه کرد: بیشتر خانه‌ها بالای 70 درصد تخریب شده‌اند، البته خانه‌‌هایی که در ساخت آنها اصول مهندسی رعایت شده است، کمتر دچار آسیب شده‌‌اند.

وی با اظهار رضایت از حضور مسوولان در منطقه، خاطرنشان کرد: قبل از حضور مسوولان در مناطق زلزله زده، خود مردم مجروحان و کشته‌های زلزله را به بیمارستان و مناطق درمانی انتقال داده بودند و مسوولان نیز بعد از اطلاع، بلافاصله در منطقه حضور یافتند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب که در ساعات اولیه منتشر شد، بسیار تسلی‌بخش بود، ابراز داشت: پیام سران سه قوه و همچنین حضور معاون اول رییس‌جمهور و تشکیل کارگروه و اعلام مصوبات کارگروه به عنوان مصوبات دولت از نکات مثبت بود.

حسینی بوشهری افزود: با توجه به محرومیت منطقه و گرمای زودرس و طاقت‌فرسا، در ساعات اولیه امکانات خوبی بسیج شده بود که می‌توان به سه هزار چادر، 150 دستگاه آمبولانس، سه هلی‌کوپتر، سه بیمارستان صحرایی و حضور 1000 نفر امدادرسان اشاره کرد.

وی، پتو، چادر، سرویس‌های بهداشتی سیار، رو انداز، موادغذایی خشک، موادشوینده را از مهمترین نیازهای مردم زلزله زده برشمرد و اظهار امیدواری کرد: مردم نوع دوست کشورمان، به صورت نقدی به آسیب‌دیدگان زلزله کمک کنند.

وی با اشاره به اقدامات خوب ستاد مدیریت بحران استان قم در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بوشهر، گفت: قمی ها اولین خادمان افتخاری حضرت معصومه(س) هستند و همواره در غم و شادی دیگران شریک بوده و هستند و امیدواریم با همدلی و همراهی همه اقشار مردم ایران، بتوانیم بخشی از آلام مردم آسیب‌ دیده را رفع کنیم.

حسینی بوشهری با اشاره به دیانت مردم بوشهر و با بیان اینکه مردم زلزله زده بسیار ساده و دلی صاف و زلال دارند، ابراز داشت: وقتی در جمع مردم زلزله‌زده حضور پیدا کردیم تاکید داشتند که ابتدا باید اماکن دینی و مذهبی که همان مسجد و حسینیه است، ساخته شود و سپس به ساخت و ساز خانه‌هایشان پرداخته شود.

وی تصریح کرد: برگرداندن روحیات عاطفی آسیب‌دیدگان مهمتر از جبران خسارت‌های مادی است؛ بنابراین باید به این جنبه نیز توجه شود.

وی همچنین بر لزوم تسریع در روند اسکان دائم زلزله زدگان باتوجه به وضعیت آب و هوایی منطقه تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، ˈاسماعیل زارعی کوشاˈ، فرماندار قم به نمایندگی از استاندار و ˈمحسن اروجیˈ، رییس ستاد مدیریت گزارشی از فعالیت های این ستاد در مناطق زلزله زده ارایه کردند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.