پنجمین جشنواره علامه حلی 92/02/10

http://h-bushehri.ir/images/zaman/IMAGE634400151994843750.jpgپنجمین جشنواره علامه حلی ظهر امروز با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجج اسلام زمانی و عماد معاونان بین الملل و پژوهش حوزه، فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم و جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه استان های مختلف کشور و فضلای حوزوی در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار شد.

 

در این جشنواره بیش از 7009 اثر علمی – تحقیقی در 10 گروه پژوهشی مورد بررسی های کارشناسی قرار گرفتند و در نهایت هم 25 اثر برتر و 50 اثر هم به در قالب آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند که با اهدای لوح و جوایزی از آنها تجلیل شد.

تعداد 7009 اثر در یک جشواره علمی که داراری سابقه طولانی نیز نمی باشد می تواند نوید خوبی در موفقیت این جشنواره باشد. تبلیغات موفق جشنواره و ایجاد دغدغه های پژوهشی در میان طلاب و بالاتر رفتن اهمیت پژوهش در حوزه می تواند از ادله افزایش تعدا شرکت کنندگان باشد

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنران پایانی این جشنواره بود؛ او با تاکید بر نقد دلسوزانه و ارائه راهکارهای مفید در امر پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: محتوای دروس حوزوی باید متناسب با نیازها و سوالات روز جامعه تغییر یابند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار سامان دهی به امور پژوهشی در حوزه‌ها شد و افزود: تاکنون بیش از 100 نیاز اساسی بین المللی در حوزه دین و معارف اسلامی شناسایی شده اند.

 

ایشان به آسیب های پژوهش در حوزه‌های علمیه اشاره و ابراز کرد: استفاده از منابع دست چندم تحقیق، عدم رعایت اخلاق پژوهشی، توجه نکردن به نوگرایی و پرداختن به کارهای تکراری، شتاب زدگی در تولید علم و عدم نقد پذیری برخی از این آسیب ها هستند.(١)نکته بارز پنجمین جشنواره تعدا بالای شرکت کنندگان یعنی حدود 7000 شرکت کننده است که این نشان از موفقیت نسبی جشنواره و همه گیر شدن آن دارد و نکته دیگر حضور قابل توجه خواهران طلبه است که حتی بیشتر از برادران شرکت کرده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.