از اظهارات اخیر شیخ الازهر استقبال می کنیم92/04/18

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/1%201.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهارات اخیر شیخ الازهر را فرصتی برای ایجاد وحدتی مستحکم میان شیعه و سنی عنوان کردند وفرمودند: همه علمای الازهر و علمای دیگر کشورهای اسلامی باید بر این محور تأکید کنند تا شاهد ظهور صلح، مسالمت، همدلی و همراهی در میان امت اسلامی باشیم.

 

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری درباره اظهارات اخیر شیخ الازهر مبنی بر ایجاد وحدت میان شیعه و سنی و حمایتش از شیعیان به عنوان یکی از مذاهب اسلامی اظهار کردند: وحدت بین امت اسلامی چه شیعه و چه سنی یکی از آرزوهای دینی همه است. ما معتقدیم اگر پیامبر امروز در میان امت اسلامی بود، فرمان و دستوری غیر از وحدت، یکدلی و زندگی در کنار هم نمی داد.

 

ایشان اتفاقات اخیر مصر را زنگ خطری برای امت اسلامی عنوان کردند و فرمودند: رویدادهایی که اخیرا در مصر اتفاق افتاده است از جمله شهادت شیخ شحاته و چند نفر از همراهانشان، زنگ خطری هم برای امت اسلامی و هم برای مصر با آن فرهنگ و سابقه است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، اظهارات اخیر شیخ الازهر را مستحق استقبال از سوی شیعیان دانستند و تصریح کردند: ما از کلام شیخ احمد طیب استقبال می کنیم اگر سخنان رئیس الازهر را زودتر از ایشان و دیگر علمای جهان اسلام می شنیدیم شاید شاهد اتفاقات ناگواری نبودیم که متاسفانه روز به روز علیه شیعه مطرح می شود. امروز عده ای در جهان اسلام به نام اسلام و دین، بحث تکفیر و قتل شیعه را مطرح می کنند که این مباحث مناسب با فرهنگ دینی ما نیست، فرهنگ دینی امت اسلامی در حقیقت فرهنگ زندگی مسالمت آمیز است.

 

ایشان رسانه ها را به پرداختن بیشتر به سخنان اخیر احمد طیب دعوت کردند و فرمودند: رسانه ها باید به سخنان علمای الازهر از جمله احمد طیب و دیگر علمای کشورهای اسلامی بیشتر بپردازند، از سوی دیگر علمای کشورهای اسلامی با ادبیاتی سخن بگویند که ادبیات صلح، مسالمت، همدلی و همراهی باشد. امت اسلامی می توانند در کنار هم زندگی کنند و دشمنان مشترک خود را مدنظر قرار داده و توطئه های آنها را شناسایی کنند که در این راستا پیام شیخ الازهر پیام بسیار خوبی است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به اظهار احمد طیب در مورد آمادگیش برای سفر به نجف اشرف اشاره کردند و افزودند: شیعیان در نجف اشرف حضرت آیت الله سیستانی را دارند، ایشان نسبت به اهل سنت تعبیراتی دارند و می فرمایند امت اسلامی نه تنها دوستان ما هستند بلکه بردران ما و در حقیقت از خود ما هستند، در کنار نظر این مرجع بزرگ، می توان به فتوای مراجع بزرگ در مورد حرمت گذاری به اهل سنت و فتوای رهبر جمهوری اسلامی در جلوگیری از هتک حرمت، همه نشان دهنده این است که شیعه در این میدان پیام اصلی خودش را به امت اسلامی منتقل کرده است. ما نگرانیم افرادی افراطی و افرادی که شاید با واسطه دیگران تحریک شوند، در فضای آرام جامعه اسلامی تشدد و تفرقه ایجاد کنند. امیدواریم این سخنان و سخنان مشابه از سوی دیگر علما یک فضای پر از امید، محبت و آشتی میان پیروان رسول الله به وجود بیاورد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.