امام محمد باقرعلیه السلام پایه های مبارزه با فرقه های انحرافی را بنا کرد95/06/21

http://www.bushehri.net/images/0bushehri/94845_265.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه هویت بخشی به فرهنگ ناب محمدی و مبارزه علمی و روشمند با فرقه های انحرافی از سوی امام محمد باقر(ع) انجام شد، فرمودند: بنی امیه با هدف کمرنگ کردن نقش شیعه و اهل بیت(ع) در جامعه، به ترویج فرقه های انحرافی روی آورده بود اما امام محمد باقر(ع) به واسطه برخورداری از علم الهی خود در جهت مقابله با این فرقه های انحرافی گام برداشت.

آیت الله حسینی بوشهری در مسجد امام محمدباقر(ع) بندرعباس با اشاره به فضائل و مناقب امام محمدباقر(ع) و با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) شکافنده علوم بودند، بیان کردند: در دوران زندگی پربرکت آن حضرت، علوم اسلامی و حتی غیر اسلامی به رشد و شکوفایی بسیار خوبی رسید.

امام محمد باقر(ع) بستر تأسیس یک مرکز علمی اسلامی را در دوران امامت خویش پی ریزی کرد که در دوران امامت امام جعفر صادق(ع) به نتیجه کامل رسید.

عضو جامعه مدرسین، نشر معارف دین به ویژه فقه و احکام اسلامی، برطرف کردن مشکلات علمی و تعلیم و تربیت شاگردانی فاضل را از جمله برکات دروان امامت امام محمدباقر (ع) عنوان کردند و بیان داشتند: هویت بخشی به فرهنگ ناب محمدی و مبارزه علمی و روشمند با فرقه های انحرافی از سوی امام محمد باقر(ع) انجام شد که این اقدام مهم موجب صیانت از گنجینه معارف اسلامی و گسترش علوم اسلامی شد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به فضل و دانش امام باقر(ع)، تصریح کردند: این امام همام، به علم و دانش و فضيلت و تقوا معروف بود و پيوسته مرجع حل مشكلات علمى مسلمانان به شمار می رفت.

حضرت امام محمد باقر(ع) طی مدت امامت خود، در همان شرایط نامساعد، به نشر و گسترش حقایق و معارف الهی پرداخت و جنبش علمی دامنه داری به وجود آورد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر هجرت از گناه، بیان کردند: توحید و خداباوری دو اصل مهم است که جوانان باید از آن الگو بگیرند و مباحث مهمی همچون تسلیم در مقابل فرمان حق و تقوا را بیش از پیش اهتمام ورزند.

به فرموده امام جعفرصادق(ع)، این امام همام لحظه ای از یاد خدا غافل نبود و این خصلت امام محمد باقر(ع) باید الگوی رفتاری همه مسلمانان قرار گیرد و در همه حال به یاد خدا باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگیهای علمی امام محمدباقر(ع)، بیان داشتند: این بزرگوار شاگردانی همچون جابر بن یزید جعفی را تربیت کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.