امروز، صحنه و ميدان کشمکش و هماوردي مکتب‌هاست 92/02/28

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/23765.jpgآیت الله حسینی بوشهری مدير حوزه‌هاي علميه سراسرکشورفرمودند: امروز، صحنه و ميدان کشمکش و هماوردي مکتب‌هاست و نداي «هل من مبارز» در داخل و خارج و از همه مسيرها و فضاها ما را به مبارزه و پاسخ‌گويي مي‌طلبد.آيت‌الله سيد‌ هاشم حسيني ‌بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور در مراسم جشن دانش‌آموختگي نخستين دوره دانش‌پژوهان سطح سه استان تهران که در موسسه آموزش علوم ديني قاسم ‌بن الحسين‌(ع) تهران برگزار شد اظهار داشت: پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي مسئوليت سنگيني را متوجه حوزه‌هاي علميه کرده و امروز پس از گذشت 34 سال از اين حرکت عظيم در سايه هدايت‌هاي امام‌(ره) و مقام معظم رهبري ايران در جايگاه بسيار رفيعي قرار گرفته که بايد مسير اين پيشرفت‌ها ادامه يابد.

وي تبيين نظام‌هاي سياسي، ‌فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي جامعه منطبق با شريعت مقدس اسلام را وظيفه حوزه‌هاي علميه عنوان کرد و افزود: حوزه‌هاي علميه بايد با شناخت دنياي امروز و مسايل پيرامون آن نياز‌سنجي گسترده‌اي را براي جوامع بشري به ويژه جامعه اسلامي انجام دهند.

آيت‌الله حسيني بوشهري ادامه داد: امروز ما بايد در مراکز مديريت حوزه‌هاي علميه، نيازها و توانمندي و ظرفيت‌هاي بالقوه را شناسايي کنيم؛ اينکه هر کس به تناسب امکانات و شرايط و ايده خود کار کند ما را به جايي نمي‌رساند.

مدير حوزه‌هاي علميه با اشاره به ضرورت ورود تخصصي و عملياتي حوزه‌هاي علميه در مسايل مورد نياز جامعه گفت: ما در مسايل نوپيدا و لازمه جامعه تنها فرعي بر فروع قبلي داشته‌ايم ولي در پاسخ نيازهاي روز کاري مثل مکاسب نياز داريم.

وي خطاب به اساتيد و طلاب جوان حوزه‌هاي علميه تصريح کرد: شناخت عميق انديشه‌هاي انسان‌ساز اسلام، زمينه را براي پاسخ به شبهات دنياي امروز فراهم مي‌کند، امروز نيازمند صدها کتاب مثل مکاسب هستيم و اين همت شما طلاب حوزه‌هاي علميه را مي‌طلبد.

عضو خبرگان رهبري وضعيت آموزش و پژوهش در مدارس و حوزه‌هاي علميه کشور را مطلوب ارزيابي کرد و يادآور شد: در عرصه علوم اسلامي با گرايش‌هاي کلام، تاريخ اسلام، علوم حديث، فلسفه اسلامي، حقوق اسلامي و تبليغ در سطح دو و در اخلاق، تربيت، تاريخ اهل‌بيت‌(ع)، تاريخ تشيع، مدرسي فقه و علوم قرآن، حقوق اسلامي و ساير موضوعات در سطح سه رشد بسيار خوبي داشته‌ايم.

وي ادامه داد: هم‌اکنون 30 واحد آموزشي تخصصي سطح عالي فعال بوده و ‌16 مرکز سطح دو و سه و دو مرکز سطح چهار در کشور داريم و در حال توسعه ساير مراکز در استان‌ها و شهرستان‌هاي کشور هستيم.

امام جمعه قم در ادامه با تقدير از تلاش‌هاي صورت گرفته در مرکز آموزش عالي حوزوي حضرت قاسم بن الحسن‌‌(ع) براي آموزش و تربيت مدرسين و طلاب متخصص در علوم ديني گفت: حاصل سنگ بنايي که پنج سال پيش در اين مرکز گذاشته شد امروز در قالب جشن فارغ‌التحصيلي طلاب نمايان شد که مبلغين علوم و معارف الهي در جامعه اسلامي هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.