انتظار متفاوت جامعه از حوزه/ علم و اخلاق دو بال تأثیر گذاری95/06/16

http://bushehri.net/images/banners/102/5/IMG09511179.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفت‎وگو با یکی از خبرگزاری‎ها فرمودند: نکته ای که حائز اهمیت است، بعُد علمی، اخلاقی و پاسخگویی حوزه به نیازهای جامعه، نظام، دنیای معاصر و جهان است.

انتظاراتی که از حوزه وجود دارد با گذشته متفاوت است، شاید در گذشته از طلبه فارغ التحصیل حوزه، اداره مسجد، مجلس، منبر و کرسی خطابه را می خواستند، اما امروز عرصه های مختلفی به روی طلاب باز شده و آن هم به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی است.

ایشان ادامه دادند: نهادهای مختلف نظام اسلامی مانند آموزش و پرورش، مراکز دانشگاهی و سایر موسسات علمی، برای استفاده از توانایی علمی، اخلاقی و تربیتی طلاب آماده هستند که این امر به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاصل شده است.

طلاب باید به درس خواندن جدی و منظم و همچنین تعمیق بخشیدن به آنچه می آموزند بیندیشند؛ دانش لازم برای رویارویی های مختلف علمی داشته باشند؛ نقش اساتید حوزه در تربیت دانش آموختگان و در اختیار گذاشتن دانش لازم به طلاب سنگین تر است، چون طلاب، محققین و اساتید آینده حوزه هستند و هر چه بهتر بتوانند از اساتید خود استفاده کنند، به همین ترتیب رشد و بالندگی آنها هم در آینده بیشتر خواهد بود.

حوزه در بعُد علمی، اخلاقی و در پاسخ به شبهات نیز باید از وارستگی خوبی برخوردار باشد، چون مردم قبل از اینکه به گفتار روحانیون توجه نمایند، به عمل نگاه می کنند، اگر طلاب به اخلاق و تربیت آراسته باشند، قطعا اثر تبلیغی آنها در جامعه بیشتر از کسانی است که تنها از زبان و گفتار می خواهند برای تبلیغ بهره ببرند و قطعا خواهیم توانست فضای جامعه را تبدیل به مدینه فاضله کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.