این اقدام آستان مقدس حضرت معصومه(س) کم نظیر است

http://h-bushehri.ir/images/299380.jpgآیت الله حسینی بوشهری: این اقدام آستان مقدس حضرت معصومه(س) کم نظیر است نمایشگاه نوروزی آستانه حضرت معصومه(س) ـ 59  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پس از بازدید از نمایشگاه نوروزی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: با توجه به سالیان متمادی که در قم هستم، این اقدام آستان مقدس نوع خود کم نظیر می‌دانم.



 آیت الله حسینی بوشهری: این اقدام آستان مقدس حضرت معصومه(س) کم نظیر است

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ «آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری» از نمایشگاه نوروزی دستاوردهای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) که در صحن جوادالأئمه علیه‌السلام حرم مطهر برگزار شد بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی «حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نژاد» نایب التولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها انجام شد،‌ مسئولان غرفه‌ها گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات خود به مدیر حوزه‌های علمیه ارائه دادند.

گفتگو با خبرنگار ابنا

آیت الله بوشهری هنگام بازدید از غرفه خبر، درباره مسائل عربستان گفت: همه آزادی خواهان اقدامات تهدیدآمیز رژیم آل سعود علیه آیت الله شیخ نمر باقر النمر را محکوم می کنند.

ایشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ابنا در خصوص اقدام دولت آل سعود علیه شیخ نمر و تقاضای حکم اعدام برای او گفت: مطمئناً اقدام حکومت عربستان در برخورد ناعادلانه با عالم برجسته عربستانی با مخالفت‏های جدی مسلمانان در سراسر جهان مواجه خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: پاسخ تلاش عالمان و فعالان سیاسی برای احقاق حق مردم و مطرح کردن مطالبات آنها، قاعدتاً نباید اعدام باشد؛ بلکه حرف منطقی را باید با منطق پاسخ داد و پاسخ سخنان منطقی اعدام نیست.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: همه کسانی که طرفدار آزادی، آزادی بیان و حقوق بشر هستند این اقدام حکومت سعودی را محکوم می کنند.

از ظرفیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای معرفی حوزه استفاده شود

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پس از بازدید از نمایشگاه نوروزی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: با توجه به سالیان متمادی که در قم هستم، این اقدام آستان مقدس نوع خود کم نظیر می‌دانم.

مدیر حوزه‌های علمیه مراقد مطهر امام زادگان و اهل بیت علیهم‌السلام، را برای همگان جذاب معرفی کرد و گفت: افراد با همه گرایش‌ها سلیقه‌ها جذب اماکن متبرکه می‌شوند، این وضعیت بهترین فرصت است برای ما که بسنده نکنیم به ارتباط معنوی مردم با امام زادگان؛ ما باید در بعد معرفتی، آنچه آموزه‌‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام است را در قالب هنر و بیانی روشن به همگان ارائه کنیم.

وی که با خبرنگار روابط عمومی آستان گفتگو می‏کرد با بیان اینکه ما نیازمند نمایشگاه‌های دائمی هستیم که با توجه به فصول و مناسبت‌های مختلف این باشد تا برنامه‌های متنوعی ارائه شود، افزود: ایام فروردین فصل مسافرت است که فرصت خوبی بود که با تلاش مدیران و مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها حسن استفاده شد و امید است برکات آن مستدام باشد و در مراحل بعد با بازرخورد‌هایی که از دیدگاه‌های بازدید کنندگان گرفته می‌شود، نمایشگاه بهتری ارائه شود.

عضو خبرگان رهبری به تلاش همه جانبه دشمن در تخریب معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان از تمامی ابزار و امکانات برای تبلیغات علیه تعالیم ناب اسلام استفاده می‌کنند، ما نیز باید در حقیقت با شیوه‌های نو و جدید و هنرمندانه بتوانیم ایده‌های دینی را به جامعه امروز منتقل کنیم و از این امکانات در آبادانی احکام دینی استفاده کنیم.

وی حضور آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها را در فعالیت‌های فرهنگی ضروری دانست و گفت: آستان مقدس قم در عرصه‌هایی هم که برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی محدودیت دارد، می‌تواند با نظارت بر آنها، کارها را اداره نماید.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به نقش آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در معرفی حوزه اشاره کرد و گفت: از ظرفیت گسترده آستان مقدس قم می‌توان برای معرفی حوزه استفاده کرد و دست‌آوردهای آن را به مردم معرفی نمود.

سه نمایشگاه نوروزی آستان

گفتنی است همزمان با تعطیلات سال نو و حضور گسترده و انبوه زائران نوروزی در شهر مقدس قم  آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز با برپایی سه نمایشگاه نوروزی در خدمت زائران و مجاوران بود:

1. نمایشگاه "دستاوردهای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)" در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر؛

2. نمایشگاه "گلستان زندگی" در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر؛

3. نمایشگاه "بهار به رنگ یاس" در پارک نجمه، واقع در ابتدای خیابان شهید فاطمی (دور شهر).

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.