برگزاری 400 کرسی درس تفسیر در حوزه علمیه قم95/07/17

http://www.bushehri.net/images/41/222/8757452/20/90/8778/IMG13254199.jpgعضو شواری عالی حوزه های علمیه از برگزاری 400 کرسی درس تفسیر در حوزه علمیه قم خبر دادند و فرمودند: برگزاری درس تفسیر در حوزه علمیه برکات بسیاری داشته است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در جمع مبلغان و روحانیون ستاد تفسیر قرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به روایتی بیان کردند: پیامبر اکرم(ص) قرآن و عترت را در کنار هم قرار داده و خواسته است امت ایشان بر روی عترت و کتاب تکیه داشته باشند، عده‌ای متأسفانه اما یا عترت را نادیده گرفتند و یا این که کتاب الله را فراموش کردند.

ایشان با بیان این که نباید در مواجهه با اهل بیت(ع) دچار غلو شد، تصریح کردند: دسته‌ای از فلاسفه معتقد هستند خوشبختی و سعادت انسان با قوانین مترقی تأمین خواهد شد و عده‌ای دیگر اعتقاد دارند اگر مجریان صالح در یک جامعه حضور داشته باشند و دست اندرکاران امور جامعه صالح باشند می‌توانند جامعه را به سعادت و خوشبختی برسانند، باور ما این است که هر دو دسته در بخشی که مطرح شد درست می‌گویند.

اسلام 3 چیز را برای سعادت انسان ها مطرح می‌کند، هم قانون مترقی و هم مجریان صالح برای جامعه لازم و ضروری است، اما در کنار این دو عترت و کتاب هم باید وجود داشته باشد، بنابر نظر پیامبر اکرم(ص) این سه در صورتی مردم را به سعادت خواهند رساند که مردم بخواهند به سعادت برسند و به دنبال کمال باشند و مردم به میان بیایند، هرگز قانونی بهتر و پیشرفته تر از کتاب وجود نخواهد داشت و اگر مردم امام و پیشوا، کتاب و قانون را قبول داشته باشند به سعادت خواهند رسید و در تاریخ اسلام هرجا این سه عنصر کنار هم بودند جامعه به سعادت رسیده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم با عترت، مجریان صالح و کتاب، اظهار کردند: حادثه عاشورا هم حاصل فاصله گرفتن با کتاب خدا و سنت پیامبر اکرم(ص) است، پایداری سنت به عترت است و زمانی که عترت کنار برود سنت هم دیگر از بین خواهد رفت.

ایشان ستاد تفسیر سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان را مایه خوشحالی دانستند و افزودند: اینکه حجت الاسلام قرائتی خود را مشغول قرآن کریم کرده،‌ بسیار خوب است، زمانی گویندگان تفسیر در حوزه علمیه بسیار کم بودند، امروزه اما از تفاسیر خوب و مفسرین خوبی برخوردار هستیم، یکی از بهترین تفسیرهایی که از آن برخوردار هستیم تفسیر تسنیم به قلم حضرت آیت الله جوادی آملی است، نباید پرداختن به تفسیر ما را از فقه و اصول و دیگر علوم حوزه علمیه مغفول بدارد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برگزاری حدود 400 درس تفسیر در حوزه علمیه، عنوان کردند: برگزاری درس تفسیر در حوزه علمیه برکات بسیاری داشته است و شاهد رشد و پرورش اساتید تفسیر در حوزه علمیه هستیم که اتفاق خوب و مبارکی است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری نقش اول قرآن کریم را موعظه بودن عنوان کردند و افزودند: قرآن بر دلها اثر می گذارد، تفسیر قران را باید به گونه‌ای گفت که تنها بیان الفاظ و کلمات نباشد بلکه افراد با شنیدن تفاسیر قرآن تحت تأثیر قرار بگیرند و دچار دگرگونی بشوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.