بُعد اجتماعی اسلام به ما می آموزد قبل از خودمان به فکر دیگران باشیم/ لزوم خوف از قدرت بی منتهای خداوند متعال95/07/27

http://www.bushehri.net/images/0bushehri/za%2020.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها در قم، فرمودند: دین اسلام دارای ابعاد گوناگونی است، در کنار بعد عبادی، سیاسی، حکومتی و اقتصادی، بعد فردی و اجتماعی نیز دارد که به ما می آموزد قبل از اینکه به فکر خود باشیم به فکر دیگران باشیم.

امام جمعه قم افزودند: امام حسن مجتبی(ع) روزی از مادر بزرگوارش پرسید، مادر جان برای چه برای همسایه‌ها دعا می‌کنی؟ حضرت زهرا(س) پاسخ داد، اول همسایه، بعد صاحب خانه؛ اسلام دینی است که نمی خواهد گرسنه‌ای در جامعه باشد، تنگدستی یا زمین‌مانده‌ای تنها بماند.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: موقعی که در جامعه شرایطی پیش آمد، مالتان را بذل کنید و جانتان را برای روز مبادا نگهدارید و اگر شرایط سخت شد، جانتان را برای حفظ دین تقدیم کنید. شهدا بجای بذل مال، بذل جان کرده‌اند، شما می‌روید اما جان شما دین جامعه و مردم را نگه می‌دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کردند: امام کاظم(ع) می فرماید: خدا بندگانی دارد که تمام کار،‌ تلاش و وجودشان در جهت برآورده ‌کردن نیازهای مردم است، شهدا و خانواده آنها دِین بزرگی بر گردن ما دارند. دو قطره نزد خدا بسیار عزیز است، یکی قطره خون شهید و دیگری اشکی که نیمه شب از خوف خدا از چشم انسان جاری شود.

ایشان در خصوص خوف از خدا، تصریح کردند: امام زین العابدین(ع) فرموده است که از خدا بترسید، زیرا خدای متعال، قادر است؛ قادر است کنایه از این دارد که خداوند متعال اگر بخواهد می‎تواند انسان را بر خطاهایش مؤاخذه کند و انسان تاب مقاومت در برابر قدرت بی انتهای الهی را ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: این کلام امام چهارم مؤید جمله‎ای از حضرت صادق(ع) است که فرمودند: پایه زندگی ام را بر چهار چیز قرار دادم؛ اول اینکه دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش كردم؛ دوم این که دانستم كه خدا مرا می بیند پس حیا كردم؛ سوم این که رزق مرا دیگری نمی خورد پس آرام شدم و آخرم هم دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.