جایگاه زنان بسیار والاست

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/12.jpgآیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول نماز جمعه قم در تشریح کرامت زن، تعامل انسانی با زن و جایگاه معنوی زنان اظهار داشت: از منظر خداوند و اهل بیت زنان و مردان در حوزه انسانیت برابرند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان آیاتی از قرآن کریم تاکید کرد: زن و مرد هر دو از آدم و حوا آفریده شده اند و کرامت انسان به تقواست و زنان امت اسلامی به خاطر این دین و مکتب بر خود ببالند.

به گفته وی، کسانی که زنان را در جامعه تحقیر می کنند رسول گرامی اسلام آنها را بی مقدار توصیف می کنند که جایگاهی ندارند. ایشان همچنین در جای دیگری می فرمایند خدای متعال هفت خصلت را به اهل بیت داده که یکی از آنها علاقه مندی و محبت نسبت به زنان است

امام جمعه قم با بیان اینکه جایگاه معنوی زنان بسیار والا است، تاکید کرد: کسانی که کار در خانه را بر خود ننگ می دانند و دوست دارند پشت میز بنشینند و یا در خیابان ها قدم بزنند پیغمبر می فرماید بزرگترین جایگاه برای توجه به زن خانه داری و رسیدگی به محیط خانه است و امیدوارم جامعه ما با پیروی از شخصیت حضرت فاطمه (س) و پیمودن مسیر زنانی که در کربلا حماسه آفریدند راه درست زندگی کردن را بیاموزند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.