حرکت‌های تکفیری آبروی مسلمانان را برده است 92/02/12

http://h-bushehri.ir/images/zaman/52a61ab6-d696-4d5b-86fc-a3ece639c2b2.jpgامام جمعه قم گفت: امروز حرکت‌های تکفیری و انتحاری که به تحریک دشمنان توسط برخی مسلمانان صورت می‌گیرد آبروی مسلمانان را برده است.آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به کارکردهای روشن تقوا در جامعه اظهار کرد: تقوا موجب نورانیت انسان‌ها می‌شود؛ رضایت خداوند از دیگر آثار تقواست.
او افزود: انسان‌های متقی درجات و مقامات معنوی بالایی دارند و این درجات هر روز افزایش می‌یابند؛ انسان‌ها باید با تمسک به تقوای الهی در مسیر رسیدن به قرب خداوند شتاب بیشتری بگیرند.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و نامگذاری این روز به نام مادر و زن گفت: در دنیای به ظاهر متمدن غرب، شرایطی به وجود آمده که زنان تبدیل به یک کالای جذاب شده اند و تنها برای ارضای لذات و شهوات از آنها بهره‌برداری می‌شود در حالی که این امر با نگاه بلند اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به زنان دارای تفاوت زیادی است.
او ادامه داد: در مکتب دین، زنان و مردان در حوزه انسانیت برابر هستند؛ کرامت، جایگاه معنوی زنان و تعامل اجتماعی با این قشر از اجتماع هم در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایات اسلامی بیان داشت: جز انسان‌های کریم زنان را تکریم نمی‌کنند؛ تنها افراد بی‌مقدار هستند که زن و موجودیت او را تحقیر می‌کنند و این مفهوم در کلام حضرت محمد(ص) دیده می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در روایت دیگری از پیامبر اکرم(ص) آمده است کسی که زوجه‌ای اختیار می‌کند باید او را تکریم کند؛ خداوند متعال به اهل بیت(ع) خوش سیمایی و فصاحت عطا فرموده و محبت و تکریم زنان هم از جمله ویژگی‌های ائمه اطهار(ع) بوده و حضرت محمد(ص) بر این امر تاکید فرموده اند.
او با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی همه زنان و مردان هستند خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت محمد(ص) دست دخترشان را می‌بوسیدند در واقع می‌خواستند به جامعه جاهلیت آن زمان بفهمانند که نباید زنان را تحقیر کنند.
آیت الله حسینی بوشهری افزود: پیامبر اسلام(ص) همان وقتی را که برای مردان اختصاص می‌دادند به منظور پاسخگویی برای زنان هم در نظر می‌گرفتند.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه زنان عصر رسول خدا(ص) موضوعاتی چون آفرینش جهان را هم از آن حضرت سوال می‌کردند عنوان داشت: این امر نشان می دهد زنان آن دوران از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند و مانند مردان سوالات خود را از پیامبر(ص) می‌پرسیدند.
وی تاکید کرد: زن در واقع سیده خانه و کاشانه است و موقعیت خود را دارد؛ زنان جامعه ما نباید گمان کنند سعادتشان در گرو پناه بردن به غرب است بلکه اسلام بهترین و کامل ترین برنامه‌ها و جایگاه‌ها را برای زنان در نظر گرفته است؛ کسانی که گمان می‌کنند کار در خانه ننگ است بدانند که حضرت محمد(ص) رسیدگی به امور خانه را از بزرگ ترین کارهای زنان دانسته‌اند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایت دیگری گفت: زنان باردار همانند مجاهدان فی سبیل‌الله هستند و زمانی که فرزند خود را به دنیا می‌آورند اجر و ثوابی کثیر برای آنها منظور می‌شود؛ مادران در اسلام از چنان جایگاهی برخوردارند که پیامبر(ص) فرمودند «بهشت زیر پای مادران است» و آن حضرت یک شب انس با مادر را از جهاد فی سبیل‌الله آن هم به مدت یک سال برتر شمرده‌اند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر تکریم زنان و مادران در جامعه اسلامی بیان داشت: امیدواریم جامعه ما با پیروی از مسیر اهل بیت(ع) راه درست زندگی کردن را بیاموزند.
او در خطبه دوم با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد امسال گفت: کسانی که در این عرصه کاندیدا می‌شوند باید از سیاست و جناح‌بازی‌ها دور بوده و تنها برای خدمتگزاری ثبت‌نام کنند.
آیت الله حسینی بوشهری 11 اردیبهشت ماه را مورد توجه قرار داد و افزود: در این روز چند مناسبت مهم وجود دارد؛ نخست میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا(س) است که به معنای واقعی کلام خیر کثیر هستند ضمن اینکه امام خمینی(ره) نیز که رهبری فاطمی می باشند در همین روز به دنیا آمده اند و تاسی به سیره فاطمه زهرا(ص) در حق‌گویی و ولایت‌مداری موجب شد ایشان بتواند انقلاب را به پیروزی برساند.
امام جمعه قم با اشاره به روز جهانی کار و کارگر به عنوان دومین مناسبت 11 اردیبهشت بیان داشت: کارگران در اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند به طوری که احادیث فراوانی مبنی بر تکریم آنان و پرداخت به موقع حقوق کارگران وجود دارد.
او به 12 اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: معلمان هم جایگاه مهمی در اسلام و اجتماع دارند و نقش آنها در پیشرفت مادی و معنوی جامعه غیر قابل انکار است.
آیت الله حسینی بوشهری برگزاری اجلاس علمای اسلام در تهران را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز فتنه‌انگیزی دشمنان در به راه انداختن جریان‌های تکفیری و انتحاری به نام اسلام، آبروی مسلمانان را برده و نیز آنها در صدد ایجاد جنگ‌های طایفه ای میان شیعه و سنی هستند تا بتوانند بیداری اسلامی را منحرف یا متوقف کنند بنابراین در این اجلاس، جمهوری اسلامی بر آن است که علمای اسلام را متوجه وظیفه خطیرشان در شرایط کنونی، یعنی هدایت مسلمانان در مسیر صحیح کرده و از بروز فتنه های جدید جلوگیری کند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: تعهد، ولایت‌مداری، عدالت‌خواه، فسادستیز و متکی به اسلام، متواضع در مقابل مردم، معتقد به خرد جمعی، شایسته سالار، عمل بر اساس عزت و مصلحت، دیپلماسی فعال در عرصه بین المللی برای دفاع از حقوق ملت ایران از جمله ویژگی‌های رئیس جمهور است و مردم باید به این خصوصیات در انتخاب فرد اصلح دقت کنند.
او در پایان ضمن تشکر از مردم ایران و قم در ارسال کمک‌های خود به مناطق زلزله‌زده جنوب کشور بیان داشت: گرمای زودرس در این مناطق شروع شده و لازم است وسایل سرمازا برای آنها فرستاده شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.