حضور در صحنه‌های اجتماعی عبادت است 92/02/19

 http://h-bushehri.ir/images/zaman/852852852.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور حضور در صحنه های اجتماعی را عبادت دانسته و گفت: انقلاب اسلامی ثمره تلاش‌های انبیاء و اولیای الهی است و نمی‌شود در سمت و سوی دیگری حرکت کرد. آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، دیروز در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری اعتکاف، با اشاره به فلسفه وجودی این مراسم معنوی، اظهار داشت: اعتکاف نسیم پرطراوت و نشاط انگیزی است که انسان‌ها از فضای پرتلاطم و غوغای زندگی جدا می کند و به خلوت با خدای خود می برد.

وی با بیان این که اعتکاف روز تصمیم‌گیری‌های سخت است، خاطرنشان کرد: کسانی که در این کار موفق شوند، نشان می‌دهند که انسان‌های با اراده‌ای هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  اعتکاف را فرصت طلایی برشمرد و یادآور شد: بر انجام نماز صبح در منظر دیگران تاکید شده است تا میتینگ بندگان خدا در مقابل جبهه کفر باشد، اما اعتکاف علاوه بر تقرب، ویژگی‌هایی  دارد که باید حفظ شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به دست‌اندرکاران مراسم اعتکاف، بیان داشت: معتکفین از فضای پر هیاهو و شرایط خاص جامعه جدا می‌شوند تا به خود فکر کنند؛ بنابراین باید زمینه این کار فراهم شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که معتکفین باید مظهر اراده در جامعه باشند، به  اقسام و شاخصه‌های عبادت اشاره کرد و گفت: حضور در صحنه اجتماع، شرکت در انتخابات، تلاش برای خودکفایی نظام مقدس اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی عبادت است و این  مسئله باید برای  معتکفین بیان شود.

عضو خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را ثمره تلاش‌های انبیاء و اولیای الهی دانسته و یادآور شد:  نمی‌شود یک فرد مومن، عابد و متعبد به دور از این فضا و در سمت و سوی دیگری حرکت کند.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: در حالی که روی خودسازی  و مبارزه با هوای نفس معتکفین تکیه می‌شود، باید بر روی مسائل اجتماعی نیز از بعد عبادی توجه شود.

امام جمعه قم اضافه کرد: باید به معتکفین آموخت که یک رای ما در نظامی که جبهه کفر در مقابل آن صف کشیده، چه ارزشی دارد و بدانند که حضور در صحنه‌های اجتماعی عبادت است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با بیان این که حوزه علمیه سهم وافری در اعتکاف دارد، گفت: چند سالی است که حرکت معنوی خودجوشی در فضای جامعه به وجود آمده است و باید مراقب بود که قداست‌ آن از بین نرود.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: کسانی که در حلقه‌های معتکفین حضور پیدا می یابند، باید با ارزیابی حال و آینده آنها، مراقب حال آنها بعد از اعتکاف نیز  باشند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم بهره برداری مناسب از فرصت اعتکاف، بیان داشت: باید میزان بهره‌برداری از اعتکاف و دستاوردهای آن ارزیابی شود؛ در این صورت کار ما بی‌هدف نخواهد بود.

وی در پایان با اشاره به جنایات وهابیت در سوریه، گفت: انسان‌های متحجر که روح عبادت را نچشیده‌اند، دست به اقدامات پلیدی می زنند، آنها انسان‌های قشری هستند که  ظاهری دین  را گرفته‌اند و خود را با  واژه‌های دینی سرگرم کرده‌اند و خیال می‌کنند که همه چیز را می‌دانند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.