دشمنان با گسترش فضای مجازی به دنبال ایجاد شبهات دینی هستند/ همبستگی مسلمانان در اربعین لرزه به جان غرب انداخت95/09/05

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان اسلام با گسترش فضای مجازی به دنبال ایجاد شبهات دینی هستند، فرمودند: در روز اربعین حسینی کشورهای غربی و حامی تروریست با دیدن همبستگی مسلمانان جهان لرزه به جانشان افتاد

.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، چهارشنبه‌شب در جمع مردم سبزوار اظهار داشتند: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد عاشورا مطرح می‌شود فلسفه قیام امام حسین (ع) است که برای احیای دین و حمایت از اسلام قیام عاشورا شهرت جهانی پیدا کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین دغدغه امام حسین (ع) در حادثه کربلا را دین خداوند و احکام الهی دانستند و افزودند: امام حسین (ع) با قیام خود دین اسلام و مسلمانان را انحرافات رایج آن دوران نجات داد و مسلمانان را به مسیر سعادت دنیوی و اخروی هدایت کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قبل از قیام امام حسین (ع) جامعه دچار فساد شده بود و قیام عاشورا بسیاری از فسادها و انحرافات را نابود کرد، فرمودند: در طول شکل‌گیری دین اسلام بسیاری از انبیاء الهی جان خود را فدای دین کردند و اگر مردم در جامعه اسلامی به وظایف دینی و احکام اسلامی عمل کنند قطعاً سبب سعادت زندگی مردم می‌شود.

ایشان مهم‌ترین وظیفه شیعه بودن را توجه به بایدها و نبایدها دانستند و تصریح کردند: دین برای انسان‌ها به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند محسوب می‌شود و حتی حیات انسان‌ها در پرتوی دین‌داری شکل می‌گیرد.

اگر باورهای اعتقادی در جامعه اسلامی ایجاد شود مرز مشخصی بین حیات ظاهری و واقعی است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تجمع مسلمانان جهان در روز اربعین حسینی، یادآور شدند: حضور اقشار مختلف مردم از سراسر جهان در کربلا نشان‌دهنده وحدت و اتحاد همه‌جانبه مسلمانان است و در این روز تاریخی کشورهای غربی و حامی تروریست با دیدن همبستگی مسلمانان لرزه به جانشان افتاد.

ایشان یکی از مشکلات جامعه اسلامی را ایجاد شبهات دینی از سوی دشمنان اسلام عنوان کردند و افزودند: دشمنان ما با گسترش فضای مجازی و اینترنت با ایجاد شبهاتی جوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهند و سبب رواج بی‌دینی در بین  نسل‌های جدید می‌شود.

فرزندان خود را در دوران دبیرستان و دانشگاه باید بیشتر با دین اسلام آشنا کنیم زیرا نسل‌های جدید با هرگونه صحبتی در مورد دین تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

حرکت در مسیر اسلام با رعایت حدود الهی و احکام الهی امکان‌پذیر است و باید در طول زندگی فردی و اجتماعی خطوط قرمز موردتوجه قرار گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس کسانی پیدا شدند که برای دفاع از دین و کشور خود در میدان نبرد با دشمنان حضور پیدا کردند، فرمودند: اکنون هم شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) جان خود را فدای اسلام می‌کنند و حتی اگر حادثه کربلا تکرار شود مسلمانان علیه استکبار جهانی دست به قیام می‌زنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.