جوانان امروز قم، جوانان انقلابی ۱۹ دی را الگوی خود قراردهند95/10/18

خطیب جمعه قم بر لزوم الگوگیری از جوانانی که انقلاب اسلامی را رقم زدند از سوی جوانان امروز جامعه تاکید کرد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، ظهر هفدهم دی ماه 1395 در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس فرمودند: دهه بصیرت از 9 تا 19 دی ماه نام گذاری شده است؛ اراده ها باعث ماندگاری می شود؛ اراده ای که در 19 دی مراجع، علما، روحانیون، طلاب و مردم و بازاریان ما به صحنه آمد، سرآغاز یک حرکت عظیم انقلابی شد؛ 19 دی، آن چنان پیش رفت که بزرگترین انقلاب قرن را رقم زد.

ایشان افزودند: مشترکات خاصی بین 19 و 9 دی وجود دارد؛ در آن روز دشمنان به امام و قرآن اهانت کردند و مردم در قم نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ در 9 دی نیز به مسجد و امام حسین(ع) و امام توهین شد و مردم نیز به آن واکنش نشان داده و حماسه دیگری را رقم زدند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کردند: قم نه تنها مرکز روحانیت و اسلام و تشیع است، بلکه قم امروز مرکز انقلاب است و دوست و دشمن به قم و رفتار مردم قم و مرجعیت و حوزه می نگرند؛ توصیه من به نسل جوان قم این است که حرکت آن روز نسل جوان را در 19 دی به عنوان الگوی خود قرار دهند و حرکت مجاهدان آن روز را که در راه تحقق آرمان اسلامی آرامش نداشتند را الگو قراردهند.

ایشان در بخش دیگری از خطبه های خود افزودند: آیت الله شرعی که امام راحل ایشان را روحانی پرتوان و پرکار و خدوم و با اخلاص یاد کردند، از جمله شخصیت های فعال روحانی در آن زمان بودند؛شهید  آیت الله سعیدی و شخصیت های بزرگ در آن روزها جان شیرین خود را برای صیانت از اسلام و قرآن و رقم زدن انقلاب اسلامی فدا کردند.

امام جمعه قم بیان کردند: 17 دی ماه روز اجرای توطئه کشف حجاب توسط رضا شاه بود؛ وی نوکر انگلیسی ها بود که می خواست ایران به شکل غرب دربیاید؛ آنها در کوچه و خیابان ها چادر از سرزنان می کشیدند و آنها را آزار می دادند؛ در این میان زنان بسیاری بودند که سالها از خانه بیرون نیامدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.