غرب به دنبال فروپاشی بنیان خانواده است/ هشتم ربیع الثانی مصادف با میلاد امام حسن عسکری(ع)95/10/18

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه های نماز جمعه این هفته قم فرمودند: مردم با یادآوری این روزها باید قدر اسلام و انقلاب را بدانند؛ غرب به دنبال فروپاشی بنیان خانواده است؛ کشف حجاب مقدمه اختلاط و فروپاشی خانواده ها است؛ حال که چنین انقلابی داریم که این اصول را حفظ می کند باید به آن مقید باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکردند: این ایام با شهادت میرزاتقی خان امیرکبیر و شهید احمدی روشن است که این دو از قهرمانان کشور ما محسوب می شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: هشتم ربیع الثانی مصادف با میلاد امام حسن عسکری(ع) است؛ ایشان در سامرا متولد شدند و پدر بزرگوار ایشان امام هادی(ع) و مادر ایشان حدیثه یا سوسن است؛ ایشان 6سال امامت کردند و 28 سال بیشتر نیز در این دنیا زندگی نکردند.

امام جمعه قم بیان کردند: ایشان با سه خلیفه عباسی هم عصر بودند؛ کار خلفای عباسی نسبت به اهل بیت(ع) چیزی جز زندان و هتاکی نبود؛ خلفای عباسی دو تن از سخت ترین و خشن ترین انسان ها را برای آزار امام به زندان فرستادند ولی حالات عرفانی امام آنها را منقلب کرد؛ امام عسکری(ع) نماز را نسبت به هرکاری مقدم می دانستند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشدند: ایشان فرمودند؛ اگر کسی نسبت به تو خطایی مرتکب شد، از خطای او چشم پوشی کن، ولی اگر احسانی نسبت به تو انجام داد آن احسان را به یاد آور.

آیت الله حسینی بوشهری  با اشاره به روز وفات کریمه اهل بیت(ع) در دهم ربیع الثانی بیان کردند: امام صادق(ع) فرمودند، حرم ما شهر قم است و بانوی بزرگواری از اولاد من به نام فاطمه در آن دفن می شود، اگر کسی به حق ایشان عارف باشد و ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

امام جمعه قم در خطبه اول نیز عنوان کردند: امر به معروف ونهی از منکر از مهمترین واجبات اسلامی است؛ مرحله اول در امر به معروف و نهی از منکر، در قلب انسان شکل می گیرد؛ یعنی انسان باید با منکرات با اشکالی چون خشم و سکوت و ترک کردن محل و.... برخورد کند.

اهل بیت(ع) روی دو مساله تاکید دارند نخست، رضا و سخط؛ یعنی اینکه انسان به کار خوب و بد دیگران چه عکس العملی نشان می دهد؛ گاهی اوقات انسان گناهی انجام نداده است ولی به خاطر رضایت دادن نسبت به آن گناه با کسانی که آن را انجام می دهند شریک می شود.

در روایات ما بیان شده است که راضی بودن نسبت به یک عمل انسان را به در کنار انجام دهنده عمل قرار می دهد؛ ناقه حضرت صالح را یک نفر کشت، ولی چون مردم با فعل قاتل رضایت داشتند خداوند همه آنها را عذاب کرد.

دیدگاه‌ها   

صباح
#2 صباح 1395-10-18 09:59
مرگ بر نفوذی مرگ بر هرکس که هر دشمنی با این مردم مظلوم داره
نقل قول کردن
ghanbari
#1 ghanbari 1395-10-18 09:14
gharb 40 sal ast dar pey foroopashy khanevade ast damet garm hajy nokaretam ye kary bekonid bad gereftarim
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.