نخبگان قرآنی حمایت و حفاظت شوند/ برگزاری محفل های قرآنی بهانه را از دست وهابیت می گیرد95/11/14

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خواستار حمایت و حفاظت از نخبگان دانش آموختگان قرآنی شدند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، صبح امروز در دیدار با اعضای جشنواره مدهامتان که در قم برگزار شد فرمودند: اگر امروز از برنامه ها و مسابقات قرآنی سخنی می شنویم به برکت قیام مردم ایران و رهبری امام راحل بود.

ایشان افزودند: اگر مدعی هستیم که مباحث قرآنی در ایران نسبت به سایر کشورهایی که در برهه هایی مدعی مباحث قرآنی بودند سرآمد است نیز به برکت همین انقلاب است.

معاون جامعه مدرسین حوزه بیان کردند: درگذشته دشمنان، تشیع و اهل بیت(ع) روی این مساله مانور می دادند که شیعیان و ایرانیان ارتباطی با قرآن ندارند؛ آنها حتی مطرح کردند که قرآن شیعیان غیر از قرآن مسلمانان است.

مراسم ختم قرآن در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه رمضان به الگویی برای این مراسم در کشور و بسیاری از مناطق دیگر مبدل شد و اگر کسی این صحنه ها و صوت و لحن و قرائت تجوید و حفاظ نوجوان و جوان را ببینید نمی تواند دیگر چنین ادعایی کند.

همینکه برادران اهل سنت در کنار شیعیان در این برنامه های قرآنی حضور می یابند و ظرفیت ها و خدمات شیعیان را می بینند، این حربه از دست وهابیت و دشمنان مکتب اهل بیت(ع) خارج می شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: حضور ایران در مسابقات بین المللی همیشه افتخار آفرین بوده است؛ بخش قابل توجهی از جوانان حوزوی و دانشجو و.... در مسابقات بین المللی قرآن، حضوری جدی دارند.

هدف اصلی برگزار کنندگان این مسابقات باید نفس قرآن کریم باشد؛ نباید مسایلی که رنگ و بوی قرآنی دارد را در کار قرآنی تسری دهیم؛ باید زلالی و پاکی و بی غل و غش بودن را در کارها رعایت کنیم، زیرا این کار مایه برکت و سرمایه بزرگ تمام نشدنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکردند: افراد بسیاری در مسابقات قرآنی حاضر می شوند، ولی بعدا از این جریان فاصله می گیرند؛ به همین دلیل نباید این جوانان رها شوند؛ باید از کسانی که دوره های قرآنی را طی می کنند حمایت و حفاظت کنید.

برای کسانی که وارد عرصه کار قرآنی می شوند باید حالت های تواضع و فروتنی و دین داری را در این افراد تقویت کنید؛ گاهی اوقات قاریان و حافظان به دلیل استقبال بالا، توقعاتی خاص نیز پیدا می کنند که این امر مناسب نیست؛ باید همراه با تعلیم قرآن، حقیقت شخصیت دینی را به آنها گوشزد کنید.

در فرهنگ سازی نسبت به بحث های قرآنی باید تلاش مجدانه ای انجام داد؛ کسانی که در این دوره ها تربیت می شوند باید فرهنگ قرآنی را با خود همراه کنند.

مسابقات قرآن باید حال و هوای قرآنی داشته باشد؛ نباید اجازه داد که رنگ و بوی معنوی جای خود را به مادیات بدهد.

در کنار آموزش قرآن باید محتویات دینی نیز به قرآن پژوهان قرآنی آموزش داد؛ نباید این چنین باشد که افراد از نظر قرآن آشنایی داشته، ولی نسبت به مسایل دینی دیگر بیگانه باشند.

 

دیدگاه‌ها   

محمودکاشف
#1 محمودکاشف 1395-11-15 17:35
بعد از ابرویی که از سعید طوسی بردند حتی داخلی ها دیگر به نهادهای قرانی و نخبگان اهمیت نمی دهند چنانکه باور کردند ان تهمت راست بوده چه کرد دشمن با ابروی قران و ما چه سست دفاع کردیم و این هم نتیجه دلخواه دشمن ارزش قبل را برای قرانی ها قائل نیستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.