منابع مالی وقف باعث کمک به دولت می‌شود95/11/18

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز یکی از منابع درآمد سالم در جامعه دینی، وقف است، فرمودند: منابع مالی که از وقف به وجود خواهد آمد باعث یاری رساندن به دولت می‌شود.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها درباره ثمرات سنت حسنه وقف در جامعه اظهار کردند: این سنت حسنه می‌تواند در قالب درخت، زمین، ساختمان و دیگر موقوفات باشد و منابع مالی که از وقف به وجود خواهد آمد باعث یاری رساندن به دولت می‌شود.

امروز یکی از منابع درآمد سالم در جامعه دینی، وقف است و اگر ما سنت حسنه وقف را گسترش دهیم مثلا هر فرد یک موقوفه داشته باشد، می‌تواند در اقتصاد مقاومتی و خودکفایی تاثیرگذار باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر نگاه نمایندگان هم به مسئله وقف معطوف شود، می‌تواند تاثیرات خوبی در جامعه داشته باشد، تصریح کردند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قانون‌گذاری می‌توانند در حوزه وقف تاثیرگذار باشند و اگر فراکسیون وقف در مجلس تشکیل شود، حتما برای نهادینه شدن فرهنگ وقف مهم خواهد بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری یکی از کارهای ارزشمند و ماندگار در یک جامعه دینی و اسلامی را سنت حسنه وقف دانستند و یادآور شدند: وقف منحصر به جامعه اسلامی ما نیست و امروز در میان سایر ادیان، کارهای مهمی از طریق وقف و موقوفات انجام می‌شود.

عمر انسان جاودانه نیست اما آنچه که می‌تواند یاد و نام انسان را جاودانه نگه دارد همین کارهای خیر است؛ ما کارهای خیر را گاهی به عنوان باقیات‌الصالحات و گاهی به عنوان وقف یاد می‌کنیم؛ هر چقدر مردم ما در جهت نهادینه شدن مسئله وقف تلاش کنند، آثار پر خیر و برکتی را احساس خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.