روحانیت شیعه اقتدار دشمنان را شکسته است/ اصالت های حوزه حفظ شود95/12/04

  عضو شورای عالی حوزه های علمیه فرمودند: نباید حوزه‌های علمیه را دستخوش تغییراتی کنیم که این تغییرات منجر به از بین رفتن اصالت‌های حوزه شود.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در ششمین اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد برگزاری منظم اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران را بسیار خوب ارزیابی کردند و اظهار داشتند: با توجه به فضای حاکم در حوزه‌های علمیه و انتظاراتی که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) از حوره های علمیه دارند، برگزاری منظم اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه به منظور پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار موثر است.

نماینده خبرگان رهبری در بوشهر در ادامه به تشریح روایتی از امام صادق(ع) پرداختند و افزودند: امام صادق (ع) فرمودند:ايّام زندگى، سه روز است؛ روزى كه گذشته است و برگشت ندارد؛ روز حاضر، كه مردم در آن قرار دارند و در اختيار آنهاست كه بايد آن را مغتنم شمارند و از آن استفاده نمايند،؛فردايى كه نيامده و تنها آرزوى آن را در دست دارند.

ایشان با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه علمیه خواهران به تعداد انگشت شمار وجود داشتند، افزودند: امروز حوزه‌های علمیه خواهران دوش به دوش حوزه علمیه برادران پیش می‌روند و فعالیت قریب به 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور گواهی بر این ادعا است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران از نظر امکانات و ساختار پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند خاطرنشان کردند: بنده در سفرهایی که به شهرستان‌های مخلتف داشتم، پیشرفت و تاثیر حوزه‌های علمیه خواهران را از نزدیک مشاهده کردم.

ایشان با اشاره به این که شرایط امروز روحانیت با گذشته خیلی متفاوت است بیان کردند: روحانیت در هیچ زمانی مانند الان از امکانات رسانه‌ای، نیروی انسانی و .. برخوردار نبوده است.

معاون  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: در زمانی که بنده وارد حوزه علمیه قم شدم، امکانات حوزه بسیار محدود بود، ولی به فضل پروردگار در سال‌های اخیر، حوزه‌های علمیه از امکانات بسیار خوبی برخوردار شدند

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این‌که روحانیت شیعه اقتدار دشمنان را شکسته است، تصریح نمودند: در هیچ زمانی به اندازه امروز، روحانیت به ویژه روحانیت شیعه در دنیا مطرح نبودند و تهدید‌هایی که توسط دشمنان انجام می‌شود نشان دهنده ترس آن‌ها از روحانیت شیعه است.

البته دشمنان نیز نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده‌اند، لذا مسئولیت ما به عنوان طلاب و روحانیون بسیار حساس‌تر و سنگین تر از گذشته شده است.

نباید حوزه‌های علمیه را دستخوش تغییراتی کنیم که این تغییرات منجر به از بین رفتن اصالت‌های حوزه شود. البته حوزه‌های علمیه خواهران مانند حوزه برداران سابقه زیادی ندارند، اما در کنار حوزه برادران رشد کردند، لذا باید اصالت‌های حوزه که در چند قرن پاسخگوی نیازهای جامعه بوده، حفظ شود.

حفظ اصالت‌های حوزه‌ به این معنا نیست که در گذشته توقف کنیم، بلکه به این معناست که طلابی تربیت کنیم که ادامه دهنده مسیر بزرگان باشند و جا پای بزرگان بگذارند و احساس بیگانگی با گذشته نداشته باشند.

حوزه‌های علمیه علاوه بر توجه به نیازهای خود باید به نیازهای جامعه نیز توجه داشته و پاسخگوی نیاز‌های جامعه نیز باشند لذا دورس حوزه نباید با جامعه بیگانه باشد.

ایشان با تاکید بر این که روحانیت نمی تواند نسبت به ناهنجاری‌های جامعه بی‌تفاوت باشد ادامه دادند: جامعه از نطر علمی و عملی نسبت به روحانیت حساس است لذا ما باید نسبت به تحولات جامعه تکلیف محور باشیم و دغدغه جامعه باید عین دغدغه ما باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان علم محور و اخلاق محور بودن را از دیگر ویژگی‌های حوزه‌های علمیه دانستند و خاطرنشان کردند: حوزه‌های علمیه خواهران باید علم محور و اخلاق محور باشند تا در آینده شاهد چهره‌های عالمه، فاضله و مجتهده‌ای باشیم که افتخار جامعه اسلامی هستند.

دیدگاه‌ها   

ضنونی
#1 ضنونی 1395-12-06 08:21
سلام حتی دشمن هم پی برده که نظام با روحانیت است که اقتدار داره باید بیشتر از همیشه به روحانیت بها بدیم وهرچه باعث تخریب روحانیت است را برطرف کنیم تا چون همیشه مقتدر و راهنما باشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.