عناصر اثبات محبت به پيامبر و ائمه اطهار(ع) چیست؟95/12/14

  حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، فرمودند: معرفت، عمل کردن، شناخت موانع و برداشتن آن‌ها برای رسيدن به يک زندگی معنوی لازم است.

چهارمين و آخرین شب مراسم عزاداری و بزرگداشت ايام فاطميه در مرکز اسلامی امام علی(ع) وين با حضور دوستداران اهل بيت(ع) و سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم برگزار گرديد.

آيت الله حسينی بوشهری در ادامه موضوع “زندگی معنوی انسان در پرتو هدايت‌های قرآن و اهل بيت(ع)” اظهارداشتند: همه انسان ها و حتی پيروان مکتب های مادی نيز به دنبال رسيدن به يک زندگی معنوی هستند؛ بنابراين برای رسيدن به زندگی معنوی تلاش جدی لازم و ضروريست. معرفت، عمل کردن، شناخت موانع و برداشتن آن از سر راه برای رسيدن انسان به يک زندگی معنوی لازم است.

عضو شورای عالی حوزه با طرح پرسشی در خصوص “عناصر اثبات محبت و ارادت به پيامبر و ائمه اطهار(ع)” ادامه دادند: اولين عنصر، با توجه به روايت معروف “من احبنا فليعمل بعملنا” این است که هر که ما را دوست می دارد، نگاه کند ما چگونه در زندگی عمل کرده ايم و طبق آن عمل نمايند، يعنی پيرو دستور پيامبر و ائمه اطهار(ع) باشد. دوم تولی و تبری، دوستی با دوستان خدا و اهل بيت(ع) و دشمنی با دشمنان خدا و اهل بيت(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: عنصر سوم، محبت دوجانبه، بين پيروان و اهل بيت(ع) است، بدين معنا که ائمه اطهار(ع) دوستی انسان را تأييد نمايند. چهارم، آمرزش گناه است. و پنجم، محبت به اهل بيت(ع) زمينه ورود به بهشت را برای انسان فراهم می آورد.

در ادامه اين مراسم ذاکر اهل بيت (ع) حاج عباس حيدرزاده، به ذکر فضايل و مصائب حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و مجلس با توسل به ساحت نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) پايان پذيرفت.

دیدگاه‌ها   

مثبتگر
#1 مثبتگر 1395-12-15 20:32
سلام من تمام داراریی ام توی زندگی محبت اهل بیته هیچی ندارم خدا یا ماراببخشو بیامرز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.