فضای معنوی قم تحت الشعاع فعالیت های عمرانی قرار نگیرد96/01/10

  عضو شورای عالی حوزه ها ی علمیه فرمودند: شادماني در محيط‌هاي مذهبي مثل قم بايد در تراز ظرفيت‌هاي معنوي و مذهبي آن باشد و با اين استعدادها هم‌خواني داشته باشد؛ به گونه‌اي نباشد كه فضاي معنوي تحت الشعاع فعاليت‌هاي عمراني خاص قرار بگيرد.

حضرت آیت الله حسيني بوشهري«دامت برکاته»  ظهر دیروز در ديدار با شهردار و مديران شهري قم، با اشاره به گزارش اقدامات و خدمات شهرداري در شهر کریمه اهل بیت(ع) افزودند: مديران شهر قم سردار تلاش، خدمت و مجاهدت و عمران و آباداني هستند و هميشه اين نگراني را داريم كه با وجود مشكلات مالي سختي بسياري خواهيد داشت كه خوشبختانه با مديريت قوي اقدامات خوبي انجام داديد.

ایشان سرعت در اجراي پروژه‌هاي عمراني را مايه دلگرمي مردم دانستند و تصريح كردند: خوشبختانه اگر اينگونه رفتار شود زماني كه نياز به كمك مردم براي توسعه خدمات شهري داريم آنها نيز دريغ نخواهند كرد.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه رويكرد در فعاليت‌هاي عمراني در شهر قم با نگاه به حرم حضرت معصومه(س)، حوزه و ظرفيت‌هاي مذهبي و سپس نگاه به نيازهاي عمراني بايد باشد، بیان کردند: در جريان خدمات عمراني شايد در ساير شهرها بتوان آزادتر رفتار كرد اما قم ظرفيت ويژه‌اي دارد و بايد پيوست فرهنگي در پروژه‌ها را مد نظر قرار داد.

شادماني در محيط‌هاي مذهبي مثل قم بايد در تراز ظرفيت‌هاي معنوي و مذهبي آن باشد و با اين استعدادها هم‌خواني داشته باشد؛ به گونه‌اي نباشد كه فضاي معنوي تحت الشعاع فعاليت‌هاي عمراني خاص قرار بگيرد.

مردم قم را بايد با فضاي معنوي و مذهبي آن بشناسند و به دنبال اين نباشيم كه جاذبه‌هاي ديگري اين ظرفيت‌هاي معنوي را مورد تاثير قرار دهد.

امام جمعه قم با تاكيد بر اينكه مردم حق دارند از امكانات شادماني و تفريحي بهره‌مند باشند تصريح كردند: نبايد به گونه‌اي فعاليت كنيم كه شادماني ساختن براي مردم فضاي معنوي را مورد تاثير قرار دهد و اولويت بر تقويت ظرفيت‌هاي معنوي باشد.

عضو جامعه شورای عالی حوزه های علمیه پيوست فرهنگي پروژه‌هاي عمراني را مورد تاكيد قرار دادند و افزودند: در عين اينكه مردم يك روز شاد را در قم مي‌گذرانند متوجه باشند كه اينجا شهري معنوي و شهر كريمه اهل بيت(ع) است.

در كنار هر پروژه عمراني نگاه به تقويت مساجد، نمازخانه‌ها، جايگاه نماز و اذان نيز نياز است كه صورت بگيرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.