باید بانوان را برای حضور در سفره قرآن و بهره مندی از برکات آن تشویق کنیم96/02/04

امام جمعه قم  با ابراز خرسندی از برگزاری اولین مسابقات بین المللی قرآن کریم گفتند: وظیفه ماست همانگونه که مردان و پسران جامعه ما در اینگونه برنامه‌ها شرکت می‌کنند تشویق کنیم تا زنان بر سفره قرآن حاضر شده و از برکات معنوی این کتاب آسمانی بهره ببرند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری انس و ارتباط با قرآن در بعد قرائت، تجوید و حفظ را دارای آثار و برکات فراوان توصیف کردند و گفتند: درباره مسابقات بین المللی باید جهات مختلفی رعایت شود تا باعث مباحث حاشیه‌ای نشود؛ از سویی وظیفه ماست همانگونه که مردان و پسران جامعه ما در اینگونه برنامه‌ها شرکت می‌کنند تشویق کنیم تا زنان بر سفره قرآن حاضر شده و از برکات معنوی این کتاب آسمانی بهره ببرند.

ایشان با اشاره به جنبه بین المللی برگزاری مسابقات قرآن خواهران اظهار کردند: یکی از دلایل بسیار مهم مطرح شدن نام ایران در مجامع دینی و اسلامی بعد از انقلاب در عرصه بین الملل، بحث‌های قرآنی است؛ خوشبختانه میزبانی از شرکت‌کنندگان در برنامه‌هایی که در ایران برگزار شده است و ممتاز بودن چهره های ایرانی ای که در برنامه‌های قرآنی دیگر کشورها شرکت کرده‌اند، بسیاری از هجمه‌های تبلیغاتی علیه شیعیان را خنثی کرده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: برنامه‌های قرآنی نام ایران اسلامی را در سطح جهان و  کشورهای اسلامی مطرح کرده است و امروز کشور ما از نظر قراء بین المللی و حافظان قرآن یکی از کشورهای مطرح در سطح بین‌المللی است و سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این جهت نقش فعال و ارزشمندی داشته است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه با وجود مطرح بودن بحث‌های قرآنی در مدارس ابراز کردند: اگر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور غیر از مباحث تخصصی که در سطح خوبی ورود کرده و فعال است بتواند در سطح عموم هم در اوقات فراغت و فصل تابستان برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشد که همه آحاد جامعه ما با قرآن آشنا شوند، بسیار خوب است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان یادآور شدند: قرآن نباید منحصر به افراد خاصی در جامعه شود که اگر چنین اتفاقی بیفتد بخش دیگری از جامعه ما از این فضای معنوی قرآنی محروم می‌مانند.

گفتنی است، اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خواهران از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از 20 کشور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

دیدگاه‌ها   

مهندس رزاقی
#3 مهندس رزاقی 1396-02-31 06:32
مادران سرزمین من دیگر مادر نیستند افکارشان را منحرف کرده اند این مادران چه فرزندانی تحویل جامعه می دهند و فرزندانشان چه فرزندانی روبه ویرانی می رویم روحانیت بسیار بسیار بد عمل کرد
نقل قول کردن
صادق مکشوفی
#2 صادق مکشوفی 1396-02-06 07:48
زنان در جامعه ما منزوی و گوشه گیر هستند و بیشر اوقاتشان را بیهوده صرف فیلم دیدن می کنند و در حال حاضر حتی به تربیت فرزندان نیز وقتی نمی گذارند
نقل قول کردن
محرم زاده
#1 محرم زاده 1396-02-04 19:09
سلام علیکم برای بنده بسیار جالیه روی نکاتی توجه می کنید که دقیقا دشمن نشاانه گرفته در حال حاضر دشمن مادران و بانوان را نشانه گرفته و این به سمت قرآن رفتن می تواند نقشه دشمن را نقش بر آب کند مرصی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.