تکیه به آرای مردم ویژگی امام بود/ خنثی شدن تهدیدات از ویژگی‌های انتخابات بود96/03/12

امام جمعه قم تکیه به آرای مردم را از مهمترین ویژگی‌های امام(ره) دانستند و گفتند: امام راحل اصل نه شرقی و نه غربی را در جامعه عملی کرد و به ولایت فقیه در مهندسی نظام جایگاه ویژه داد.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»،در خطبههای این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه در ماه رمضان به راز و نیاز با خدا و رسیدگی به ایتام و مساکین سفارش شده است، اظهار داشتند: ماه رمضان کلاس خودسازی و تربیتی است که نباید این فرصت را از دست بدهیم.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ بود، افزودند: امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را برای این ملت به ارمغان آورد؛ روح عزت، خود باوری را به جامعه برگرداند و تنها به کار سلبی بسنده نکرد و برنامه پیاده کردن نظام را اسلامی را در دستور کار خود قرار داد.

امام راحل شخصیتی بود که خدا را با تمام وجودش باور کرده بود؛ در اوج توکل به خدا بود و این مساله در مراحل پیش و پس از انقلاب مشخص بود؛ ایشان شخصیتی قوی، قاطع و در عین حال متقی و نرم خو و خوش رفتار بود؛ ایشان اسلام ناب محمدی که اسلام قرآنی و اسلام جهاد و شهادت است را برای این ملت به ارمغان آورد.

ایشان شعار «ما می توانیم» را به گفتمان ملت تبدیل کرد؛ ایشان تنها به کار سلبی بسنده نکرد؛ ایشان برنامه پیاده کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قراردادند؛ ایشان اثبات اصل مهم نه شرقی و نه غربی را در جامعه ما عملی کرد؛ حکومتهای دنیا وابسته به دو قطب شرق و غرب بودند ولی ایشان با ملت ایران فریاد نه شرقی و نه غربی سردادند.

امام، سیاست و دین را در هم آمیخت و فرمودند که دین بدون سیاست و سیاست بدون دین وجهی ندارد؛ مخاطب امام راحل در این زمینه، کل دنیا بود؛ امام راحل ولایت فقیه را در مهندسی نظام اسلامی جایگاه داد و به خوبی این اصل مترقی را در جامعه ما تبیین کردند.

امام جمعه قم امام با بیان اینکه تکیه به آرای مردم از مهمترین ویژگی‌های رهبر کبیر انقلاب بود، بیان کردند: امام خمینی(ره) اصل مهم نه شرقی و نه غربی را در جامعه عملی کرد، سیاست را با معنویت در هم آمیخت و ولایت فقیه را در مهندسی نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای بخشید.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا برای توطئه به ریاض آمده بود، گفتند: ترامپ پس از سیل خروشان ملت در انتخابات قافیه را باخت و علاوه بر شرمندگی مورد سرزنش ملت‌ها قرار گرفت.

ایشان خنثی شدن تهدیدات، پیروزی ملت، نظام و رهبری را از ویژگی‌های این انتخابات دانستند و گفتند: این مشارکت گسترده در کمال آرامش انجام شد و همه قشرها و سلیقه‌ها در کنار هم شرکت کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.