همه خود را در قبال حفاظت از محیط زیست مسئول بدانند96/03/22

اگر یک هم افزایی و همگرایی خوبی بین مردم و مسئولین محیط زیست و همچنین بین مسئولان نهادهای مختلف استان که با بحث محیط زیست مرتبط هستند به وجود بیاید شاهد بهبود بهتری در این عرصه خواهیم بود.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار رئیس و مسئولان محیط زیست استان قم به تشریح اهمیت حفاظت از محیط زیست و لزوم همگرایی مردم و مسئولین برای مراقبت از محیط زیست استان پرداختند.

امروز اگر به موقع به مشکلات زیست محیطی استان قم رسیدگی نشود در آینده ای نه چندان دور تبدیل به یک معضل و بحران اساسی خواهد شد که دیگر آن موقع برای انجام کار دیر شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  تاکید کردند: ما وظیفه خود می دانیم که دغدغه های زیست محیطی استان را به مسئولین  مربوطه کشور برسانیم و در این عرصه نقش مطالبه گری داشته باشیم.

امام جمعه قم با اشاره به این که همه آحاد جامعه باید خود را عضوی از اداره حفاظت از محیط زیست بدانند تاکید کردند: اگر همه افراد این حس مسئولیت را داشته باشند و برای حفاظت از محیط زیست جامعه  دغدغه مند باشند مشکلات این عرصه بسیار زودتر حل خواهد شد چرا که تجربه نشان داده است هرجا مردم و اعضای یک جامعه به دنبال حل مشکلی بودند آن مشکل خیلی سریع و خوب حل می شود؛ اما اگر افراد جامعه بی تفاوت باشند و این مسئولیت مهم را تنها به دوش اداره محیط زیست بیندازند، مشکلات به خوبی حل نخواهد شد، لذا باید کاری کرد، آحاد جامعه خود را در قبال حفاظت از محیط زیست مسئول بدانند.

آیت الله حسینی بوشهری مسئولان اداره محیط زیست را به فرهنگ سازی لازم خصوصا در عرصه آموزش و پرورش توصیه کردند و  خطاب به آنان خاطر نشان ساختند: شما مسئولین  اداره حفاظت محیط زیست می توانید با مشارکت اداره آموزش و پرورش استان حتی وزارت آموزش و پرورش فرهنگ سازی لازم در باب مراقبت از محیط زیست و طبیعت را در کتاب های درسی وارد کنید، چرا که در اکثر کشورهای توسعه یافته آموزش ها و مهارت های لازم را در کتب درسی خود مطرح می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ایجاد فیلم ها و سریال های جذاب مرتبط با حفاظت از محیط زیست را بسیار مطلوب و موثر دانستند و گفتند: می شود از عرصه  فیلم ،سریال و سایر عرصه های هنری در حوزه مسائل زیست محیطی بهره کافی برد چرا که تجربه نشان می دهد گاهی یک سریال  و فیلم جذاب اثرش از ده ها سخنرانی شاید بیشتر باشد.

ایشان در پایان با بیان اینکه باید همه دستگاه ها و نهاد های مرتبط با محیط زیست پای کار بیایند گفتند: اگر یک هم افزایی و همگرایی خوبی بین مردم و مسئولین محیط زیست و همچنین بین مسئولان نهادهای مختلف استان که با بحث محیط زیست مرتبط هستند به وجود بیاید شاهد بهبود بهتری در این عرصه خواهیم بود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.