شهید چمران در عالی ترین درجه علمی خود را وقف محرومان کرد96/04/02

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید در سالن اجتماعات دانشگاه قم، اظهار داشتند: شهید چمران به ما آموخت که یک انسان هم می تواند در عین داشتن مقام های علمی به عنوان یک بسیجی در خدمت محرومان نیز باشد.

ایشان همچنین با اشاره به این سوال کلیدی که چرا یاد و نام شهیدانی مانند چمران همواره جاودانه می ماند و از ذهن ها و خاطره ها پاک نمی شود افزودند: قداست و تعالی هدف، شرایط محیطی، روشن بینی و درجه آگاهی و بصیرت شهدا نقش مهمی در ماندگاری آنها دارد.

در دنیای پر غوغا و غبار آلود امروز، انسان هایی که در راه خدا هدفی را دنبال می کنند، هیچ چیز نمی تواند آنها را از رسیدن به هدفشان باز دارد.

ایشان شهید چمران را مصداق مجاهدی مومن توصیف کردند که در همه عرصه ها بویژه جهاد با نفس انسان ساخته شده و کمال یافته ای بود و نیایش ها و دعاهای او نیز نشان دهنده روح مصفای این شهید در عرصه مراقبت از نفس و مبارزه با دشمن و همچنین در جهت کمک به محرومان و کارهای خیر و نیک و بایسته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسانی که در محیطی آزادانه زندگی کند اگر حرفی از آزادی بزند کار بزرگی انجام نداده است، افزودند: شهید چمران در شرایط خفقان و استبداد حاکم بر کشور در دوران رژیم شاه انجمن اسلامی دانشگاه تهران را تاسیس می کند و در جریان ملی شدن صنعت نفت نیز با توجه به شناختی که از زمانه دارد، جزو مبارزان می شود.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به خروج شهید چمران از کشور افزودند: آن شهید وقتی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور نیز می رود، انجمن اسلامی تاسیس می کند و ممتازترین درجه علمی را در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما کسب می کند.

شهید مصطفی چمران در سال 1311 در تهران متولد شد و در سال 1361 در منطقه دهلاویه بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

طراحی و اجرای جنگ های نامنظم، سازماندهی واحدهای چریکی 11 نفره و آموزش حرکت های تخصصی پیاده روی از فعالیت های این شهید والامقام در جنگ تحمیلی بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.