مسؤولان به جای حاشیه سازی به فکر حل مشکلات مردم باشند96/04/05

امام جمعه قم معیشت، اقتصاد و اشتغال را از مشکلات کشور برشمردند و گفتند: انتظار مردم از مسؤولان این است که به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای به حل مشکلات اساسی بپردازند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز عید فطر که در مصلای قدس قم برگزار شد، گفتند: انسان به برکت ماه مبارک رمضان وارد یک فضای معنوی می شود و و اوقات نماز و عبادت منظم بوده و توجه انسان به خداوند متعال به صورت ویژه بود.

سؤال می شود که چه کنیم این فضای معنوی بعد از ماه مبارک رمضان باقی بماند و آیا راهی برای استمرار این فضای معنوی وجود دارد؟ برای این کار باید از خداوند متعال طلب کنیم اعمالی که در ماه مبارک رمضان انجام داده ایم را مورد قبول درگاهش قرار دهد چون قبولی عمل به مراتب بالاتر از نفس عمل است.

امام جمعه قم با بیان این که ممکن است که انسان کارهای خوبی انجام داده باشد اما قبولی اعمال مهم است، اظهار داشتند: انسان برای استمرار حالت معنوی رمضان نباید وارد حریم ممنوعه الهی و انجام گناه شوند، اکر می خواهیم این فضا باقی مانده و دارای روحیه رمضانی باشیم باید از گناه پرهیز کرد.

کار سومی که برای استمرار حالت معنوی ماه مبارک رمضان باید صورت گیرد انجام اعمال صالح است، انسان در ماه رمضان با قرآن و عبادات انس داشته و راه استمرار روحیه معنوی رمضان استمرار این اعمال صالح است، نباید به گونه ای باشد که انسان در بقیه ایام سال قرآن، نماز اول وقت و خدمت به مستمندان را به حاشیه ببرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که بسیاری از بزرگان بعد از عید فطر هم برای بدرقه ماه مبارک رمضان 10 روز را روزه می گرفتند، ابراز داشتند: نباید از ماه مبارک رمضان به راحتی جدا شد؛ رعایت اخلاق و عدم دروغ و غیبت در زندگی سبب استمرار حالت معنوی انسان می شود.

ایشان در خطبه دوم عنوان کردند: عید سعید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است، خداوند متعال این عید را برای پاداش بندگان قرارداده است، امام رضا(ع) فرمودند علت این روز فطر عید قرار داده شده این است که امت اسلامی اجتماع پیدا کنند و از نعمت های خدا تکریم و تجلیل کنند.

امیرمؤمنان علی(ع) می فرماید روز عید فطر برای بندگانی عید محسوب می شود که خداوند متعال روزه ها و عبادت های ماه مبارک رمضان را از آن ها پذیرفته باشد، هر روزی که انسان در آن روز معصیت خدا نکند برای او عید محسوب می شود؛ باید همه روزها را تبدیل به عید کنیم.

ماه رمضان امسال ماه نمایشگاه های مختلف بود، در این ماه نمایشگاه های جلسات قرآنی، دعا، سفره های مردمی افطار و کارهای خیر و خداپسندانه بود که جلوه های بسیار زیبایی داشت، یکی از جلوه های رمضان غیر از لیالی قدر راهپمایی روز جهانی قدس بود که مردم در این رو به ندای حضرت امام لبیک گفتند و دفاع از مظلوم کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که مردم نجیب ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده و در همه صحنه ها حضور دارند، گفتند: انتظار مردم از مسؤولان این است که به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای به مشکلات کلیدی و اساسی مردم بپردازند.

امروز مشکل جدی کشور و مردم مسأله معیشت، اقتصاد، اشتغال و بیکاری است، مردم در انتخابات ها، راهپیمایی ها و صحنه های دیگر حضور پرشوری داشته و خود را سرباز نظام می دانند اما از مسؤولان انتظار دارند که به حقوق آن ها رسیدگی شود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شرایط امروز منطقه بحرانی است، اظهار داشتند: دشمنان اعلام جنگ کرده اند و جنگ ناخواسته ای در سوریه، یمن و عراق وجود دارد و در بحرین و کشورهای دیگر شرایط سختی مشاهده می شود، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که هزار و 310 نفر در یمن به دلیل ابتلای به وبا جان خود را از دست داده اند.

روزی نیست که در این کشور زن و کودکی کشته نشده و خانه ای ویران نشود، امیدواریم خداوند متعال به برکت این روزها مشکلات جهان اسلام را حل کند

دیدگاه‌ها   

اراکی
#2 اراکی 1396-04-09 01:46
مردم مسئولین را حمل می کنند کسی دل خوشی از این زالو صفتان ندارد
نقل قول کردن
hafez v
#1 hafez v 1396-04-07 06:08
masoolin fagat bokorand
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.