اجازه ندهیم قانون امر به معروف "بایگانی" شود96/04/30

امام جمعه قم گفتند: نباید اجازه دهیم قانون امر به معروف و نهی از منکر بایگانی شود و دولت باید در اجرایی‌کردن آن پیشگام باشد.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در همایش ملی علمی - پژوهشی "مسئله‌شناسی و پاسخگویی به مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشتند: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف انبیای الهی قید شده و پیامبران الهی همواره در این مسئله پیشگام بودند و به‌عنوان یکی از ویژگی‌های رسول اکرم(ص) نیز قید شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند متعال نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است، تصریح کردند: خداوند بارها ضرورت مسئله رعایت عدل الهی و پرهیز انسان از فحشا و منکرات را متذکر می‌شود و از سوی دیگر انسان را به احسان و نیکی نیز سفارش می‌کند.

آنچه برای حوزه جغرافیایی امر به معروف و نهی از منکر تعریف شده سطح بومی و محلی نیست بلکه امر به معروف و نهی از منکر در گستره جهانی و بین‌المللی باید اجرایی شود.

در سطح شهرداری‌ها و مدیریت شهری نیز قانون امر به معروف و نهی از منکر باید توسط مدیران شهری اجرایی شود که در سایه تحقق این مسئله، عمران شهری نیز رقم خواهد خورد. دولت در زمینه اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر باید پیشگام باشد و نباید اجازه دهیم این قانون به بایگانی سپرده شود.

دیدگاه‌ها   

salari
#1 salari 1396-05-09 07:08
har mah shahede hamle arazel be amerine be maruof hastim va hame bikhialand
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.