هلاکت رهاورد دوری از هدایت اهل بیت(ع) است96/04/30

عضو خبرگان رهبری هلاکت را رهاورد دوری از هدایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانستند و با بیان این که برای نجات از ضلالت و گمراهی باید تابع عملکرد آنان باشید، گفتند: از اهل بیت(ع) جدا نیفتید و راهتان را از آنان جدا نکنید؛ بدانید گمراهی قطعی از آن کسانی است که مسیری جدای از کاروان اهل بیت(ع) برای خود برگزیدند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری عضو مجلس خبرگان رهبری، در مراسم شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)  در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی(ه) با اشاره به نقش امام صادق(ع) در تعمیق بخشی به آموزه های شیعی و رسمیت بخشی به مکتب اهل بیت(ع) تصریح کردند: یکی از مسائل مهمی که در گفتار نبی اکرم(ص)، امیرمومنان(ع) و رئیس مذهب شیعه و سایر پیشوایان دین فراوان به چشم می خورد تاکید آنان بر معرفت و شناخت امامان و خاندان اهل بیت(ع) است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به خطبه 152 امیرمومنان(ع) درباره نقش و جایگاه امامان و رسالت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) خاطر نشان کردند: امامان و پیشوایان از طرف خداوند متعال تدبیر کنندگان امور مردمند و کارگزاران آگاه همین بندگان خدا هستند که این نقش امامان در جامعه ایمانی و اسلامی تاثیر گذار بوده و نباید به فراموشی سپرده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کارگزاری آگاهانه امور بندگان به امام واگذار شده و باید شناخت متقابلی میان امام و پیشوا از یک سو و مردم از سوی دیگر باشد، بیان کردند: بی شک شناخت متقابل تضمین کننده ورود در بهشت برین الهی است یعنی اینگونه نیست که ما تنها مدعی شناخت و معرفت امام باشیم و باید این معرفت از ناحیه صاحب قدسی امام مورد تایید قرار بگیرد.

در حقیقت این تایید به منزله امضا و تایید متقابل مبتنی بر شناخت و معرفت بوده و هیچ کس وارد آتش نمی شود؛ مگر کسانی که در صدد انکار امامان برآیند و امامان نیز وجود آنان را انکار کنند و بگویند آنچه تو می گویی مورد رضایت ما نیست.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ادعای معرفت و شناخت باید دو طرفه باشد، گفتند: همواره در بیانات نورانی امام صادق(ع) بر مسئله معرفت و شناخت نسبت به ائمه اطهار(ع) تاکید فراوانی صورت گرفته و این امر بیانگر آن است که چه اندازه جایگاه معرفت و دلدادگی به امام نقش دارد به گونه ای که اگر بنده ای شب ها را به نماز و دعا بگذراند و سن او به پیری برسد اما نسبت به حق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جاهل باشد، پاداشی نمی برد چراکه معرفت به امام ندارد.

امام جمعه قم با بیان این که باید مفتاح همه اعمال و پایان آن حول معرفت اهل بیت(ع) باشد، تصریح کردند: حضور ائمه اطهار(ع) در جامعه موجب هدایت است و بدین ترتیب مقابل فتنه ها گرفته شده و عمق بخشی نسبت به تعالیم مکتب ایشان وجود دارد که نمونه بارز آن را در وجود امام صادق(ع) می بینیم.

ایشان با بیان این که در حاکمیت تشیع نیز امیرمومنان(ع) به عنوان زمامدار دولت اسلامی در روزهای آغازین خلافت مردم را به پیروی از اهل بیت(ع) دعوت می کند، گفتند: بدین ترتیب هرگز جهت گیری در راستای اهل بیت(ع) و تبعیت از آنان را فراموش نکنید و مطمئن باشید خاندان شما را از دریا و اقیانوس هدایت برخوردار می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری هلاکت را رهاورد دوری از هدایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانستند و با بیان این که برای نجات از ضلالت و گمراهی باید تابع عملکرد آنان باشید، خاطر نشان کردند: از اهل بیت(ع) جدا نیفتید و راهتان را از آنان جدا نکنید؛ بدانید گمراهی قطعی از آن کسانی است که مسیری جدای از کاروان اهل بیت(ع) برای خود برگزیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری دوران امام صادق(ع) را دوران رسمیت بخشیدن به مکتب تشیع دانستند و با بیان این که ایشان در راستای گسترش فضای علمی آن روز تلاش فراوانی کردند، یادآور شدند: با این حال امام صادق(ع) تنها به نخبه و فقیه پروری بسنده نکرد و شخصا در سطح جامعه برای اصلاح وارد عرصه شده و دست از تبلیغ چهره به چهره برای گوشزد کردن مسائل برنداشتند.

امام جمعه قم ابراز کردند: تربیت شاگردان فراوان از جمله فعالیت های ایشان و اهتمام به ادب و رفتار مناسب در جامعه از توصیه های آن حضرت است.

ایشان افزودند: امام ششم شیعیان نسبت به پوشاندن کارهای خیر و منت نگذاشتن و تعجیل انجام این کارها تأکید داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری ایستادن در برابر حاکمان زمان و توجه به سیاست در کنار تعلیم و تعلم را از دیگر فعالیت های امام صادق(ع) عنوان کردند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.