جامعه باید از وابستگی به وارستگی برسد/ تشکیل کمیته امداد تنها برای کمک نبود96/05/27

معاون جامعه مدرسین فرمودند: همه ما باید کاری کنیم که جامعه ما از وابستگی به وارستگی برسد و این مساله در اقتصاد مقاومتی نیز لحاظ شده؛ از دیگر سوی، فلسفه تشکیل کمیته امداد نیز تنها کمک نبود، بلکه به دنبال توانمندسازی و خودکفاکردن قشر محروم جامعه بود.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در مراسم آغاز به کار طرح برکت آفتاب در روستای سراجه قم، با اشاره به توصیه دین به مساله کمک به مستمندان بیان کرد: البته این مطلب را باید مد نظر داشت که این کمک ها نیز باید با نگاه و روش دینی انجام شود.

ایشان افزودند: در واقع اگر قرار است کمکی نیز انجام شود، باید حمایتی، بدون منت و با گشاده رویی و همچنین با هدف تقویت بنیه خانواده برای خودکفایی انجام شود.

پیامبر اکرم(ص) توصیه بسیاری در خصوص رفع حوائج مردم داشتند و از جمله سفارشات ایشان که هم خود ایشان و هم ائمه و بزرگان دین ما به آن التزام داشتند، آن بود که به هیچ شکلی نباید این کمک حالت تحقیرآمیز به خود گیرد.

کمیته امداد نیز در جهت عمل به سفارش دین و با بلند نظری امام راحل تاسیس شد تا دست ناتوانان را بگیرد و آنها را توانمند سازد؛ ولی در هر مرحله از این خدمت باید به یاد داشته باشیم که تکریم و اکرام این قشر عزیز را به خوبی انجام دهیم.

آیتالله حسینی بوشهری تصریح کردند: همه ما باید کاری کنیم که جامعه ما از وابستگی به وارستگی برسد و این مساله در اقتصاد مقاومتی نیز لحاظ شده، از دیگر سوی فلسفه تشکیل کمیته امداد نیز تنها کمک نبود، بلکه به دنبال توانمندسازی و خودکفاکردن قشر محروم جامعه بود.

مسئولان باید تلاش کنند که همه اقشار کشور به شکل عزتمندانه ای زندگی کنند و لازمه این امر نیز تکریم آنها است؛ نباید فراموش کنیم کارآفرینی از جمله لوازم این عزت بخشی در جامعه بوده و بهتر است بدانیم در دین اسلام اولین کارآفرین خود پیامبر(ص) بودند.

کارآفرینی در نهاد دین ما است، زیرا ائمه(ع) نیز سعی می کردند که با تشویق مسلمانان و شیعیان آنها را به کار و تلاش تشویق از خمودگی و عزلت نشینی دور کنند.

دیدگاه‌ها   

فاطمه یوسفی زاده
#9 فاطمه یوسفی زاده 1397-09-11 11:03
سلام سید جان مردم رو در یابید گرسنه اند و خسته اند
نقل قول کردن
مهیمنی
#8 مهیمنی 1397-05-20 11:46
سلام آقا به فکر مردم باشین به خدا خسته شدیم چهل ساله رنج و سختی امانم را بریده التماس میکنم کاری کنید
نقل قول کردن
مسیب
#7 مسیب 1397-05-08 04:58
رهبری نگین جهان اسلام است
نقل قول کردن
وفایی
#6 وفایی 1397-05-04 16:35
سلام آقا سید اعتراض ها داره هر روز گسترده تر میشه سکوت در مقابل دزدان جایز نیست چرا کسی کاری نمیکنه
نقل قول کردن
یوسف کعبی
#5 یوسف کعبی 1397-05-04 13:53
سلام عرض میکنم خدمت آیت الله بوشهری مردم شهر ما عاشق شما هستند چون همیشه همراه ما در سختی ها بودید ودلگرمی ما بودید مرسی
نقل قول کردن
بیات
#4 بیات 1397-05-04 09:19
اگر جلوی دزدی ها رو نگیرید اگر چند تا مسئول اختلاس گر رو مجازات نکنید فاتحه مملکت رو بخونین باید طوری بشه کسی دزدی نکنه همه جا شده بخور بخور تو اداره ما از ابدارچی تا رییس داره رشوه میگیره فساد بیداد میکنه
نقل قول کردن
Wilfred
#3 Wilfred 1397-05-01 12:38
سلام مطالب بسیار خوبی تو این سایت دیدم که کمتر جایی دیدم
نقل قول کردن
پارسینه
#2 پارسینه 1396-05-31 05:26
کمیته امداد طرح بسیار بزرگ وجامعی است و به نوعی افتخاری برای کشور است اما از آنجا که کسی فعالیت هایش را رسانه ای نمی کند مظلوم واقع شده است
نقل قول کردن
یارمحمدی
#1 یارمحمدی 1396-05-30 06:13
همه ما کمک لازم هستیم کمیته امدادی هستیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.