نقاط ضعف و قوت دولت یازدهم بیان شود/ تأکید بر حل مشکلات اشتغال 96/06/04

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان این که شهیدان رجایی و باهنر در تابع امام بودند، فرمودند: ویژگی مهم این شهیدان خداباوری، پایبندی به قرآن، اهل بیت(ع) و جمهوری اسلامی، روحیه عدالت خواهی و مردمی بودن، عقلانیت و حرکت بر اساس عزت و مصلحت نظام بود که یاد و خاطره آنان را گرامی می‌داریم.

ایشان با تأکید بر این که هفته دولت فرصتی برای ارزیابی و ارائه عملکرد است، گفتند: گزارش عملکرد دولت باید در این هفته ارائه شود و ما از همه مسئولان، اصحاب رسانه، فرهیختگان و منتقدان منصف می‌خواهیم کارنامه دولت یارزدهم را ارزیابی کنند و نقاط ضعف و قوت را با هم بیان کنند و پیشنهادهای سازنده‌ای ارائه شود که این اقدام دینی و اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که خوشبختانه دولت توانست برای اکثریت قاطع وزرا در مجلس رأی اعتماد بگیرد که نشان از همکاری خوبی بین مجلس و دولت است، افزودند: امیدواریم اهداف کلان برنامه ششم که مورد تأکید مقام معظم رهبری است مورد دقت قرار گیرد و دولت و رئیس جمهور همه ظرفیت‌ها را بکار گیرند و در گوشه و کنار گفته نشود که این برنامه قابل تحقق نیست.

وزرا برای حل مسائل اساسی مردم بخصوص اشتغال با تمام توان به صحنه بیایند و اگر اعتقاد به خدا و همت در کار باشد اهداف برنامه ششم محقق خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری به چند هدف کلان برنامه ششم اشاره کردند و گفتند: رشد اقتصادی هشت درصدی در سال، ایجاد اشتغال به تعدادی که در قانون پیش بینی شده، افزایش صادرات غیرنفتی، بهبود فضای کسب و کار و توجه به اقتصاد مقاومتی بر اساس مردمی و دانش بیان بودن نکات برجسته‌ای است که انشاء لله مورد تأکید قرار گیرد.

دولت همه همت را برای فساد ستیزی، مردم گرایی، اجتناب از اسراف و تبذیر و ریخت و پاش به کار گیرد که این امر شرط موفقیت دولت است و می‌تواند کارنامه دولت را درخشان جلوه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند: سرمایه اعتماد مردم باید صیانت شود که تحقق این امر مهم نشانگر خدمت درست به مردم است.

ایشان با اشاره به شهادت شهید محسن حججی نیز گفت: روزهایی که گذشت حال و هوای کشور توأم با تجلیل و شهادت بود و تجلیلی که از شهید حججی به عمل آمد خانواده این شهید به خود بالیدند که فرزندی را تقدیم انقلاب کردند که هنگام شهادت سر در بدن ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.