وحدت مسئولان موجب تحول می شود/ آسیب های اجتماعی شهرک پردیسان نگران کننده است96/06/26

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، وحدت مسئولین را موجب تحول در جامعه و کشور برشمردند و گفتند: متأسفانه خبرهایی از آسیب های اجتماعی شهرک پردیسان می رسد و بسیار نگران کننده است و لازم است بیشتر به این مسئله توجه کرد.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار اعضای شورای شهر قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد به روایتی ازحضرت امام جواد(ع) که فرموده اند« مومن به سه خصلت توفیق از ناحیه خدا، مراقبت ازخود و پذیرش نصیحت خیرخواهان نیازمند است» اشاره کردند و گفتند: وحدت موضوع مهم بین مسئولین وخدمت گذاران در نظام جمهوری اسلامی است.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه خدمت مسئولین به شهر خون و قیام، عش آل محمد(ص)،‌ مرجعیت، حوزه علمیه و مردم ولایی آن توفیق و نعمت بزرگی است و لازم است شکرگزار بود و براین موهبت الهی سجده شکرکرد، افزودند: باید با برنامه در مسائل شهرداری وشهرسازی قدم برداشت تا نشان داد شهر قم، شهر کریمه اهل بیت(ع) است. بنابراین اگر وحدت و هم گرایی بین همه مسئولین باشد،قطعا شاهد تحولات بیشترخواهیم بود.

امام جمعه قم با تاکید براینکه هر کاری که دارای برنامه کوتاه، میان و بلند مدت نباشد و درواقع دچار روزمرگی شود، توفیق چندانی نخواهد داشت، افزودند: لازم است دربرنامه های بلندمدت که نیاز به فکر وطراحی دارد، تجدید نظر کرد و ازهمه ظرفیت ها، افراد صاحب فکر، اندیشه و طراح و دلسوز برای تحول در شهر سازی وشهرداری بهره برد.

اگر ازهمه دلسوزان و صاحبان نظر و فکردرموضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی برای تحول در شهر قم بهره بگیریم، قطعا می توانیم امید به آینده  بهتری داشته باشیم.

ایشان با تاکید براینکه قم، شهر فرهنگی است و این بعُد ممتاز و ویژه است و لازم است توجه ها به سمت فرهنگ برود و درکنار مسائل دیگر به این نقطه قوت ببخشیم، اظهار داشتند: اگرکارها با مطالعات و برنامه باشد مطمئنا شاهد پیشرفت خواهیم بود.

 آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه هویت شهر قم به همه مسائل آن است و لازم است به رفاه و آسایش مردم هم نظر جدی داشت، گفتند: در مهندسی و زیبایی شهری، نباید از سنت ها و شهر مرجعیت غافل بود و شهر قم را از مسائل سنتی دور کرد.

معاون جامعه مدرسین بابیان اینکه یکی ازمسائل مهم در هر شهری، آسیب های  اجتماعی است، اظهار داشتند: برای برطرف کردن این آسیب ها، ضرورت دارد همه مسئولین  درکنار یکدیگر همفکری کنند، تا نگذارند هویت شهر قم از بین برود. به هرحال باید نسبت به هویت شهر کریمه اهل بیت(س) نگران و دلسوز بود.

امام جمعه قم با تاکید براینکه  در شرایطی قرار داریم  که مردم درمسائل مختلف اقتصادی و معیشت مشکل دارند،افزودند: مسئولین خود راخادم مردم بدانند و برای از بین رفتن مشکلات مردم  تلاش کنند، برقیمت ها نظارت کنند، در گرفتن عوارض از مردم منصفانه برخورد نمایند.

ایشان با تاکید براینکه در آبادانی شهر همه آحاد مردم لازم است دخیل باشند و به مسئولین یاری کنند، افزودند:اگر این نوع فعالیت باشد قطعا شاهد دگرگونی خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه قم، شهری بین المللی است و ضرورت دارد خدمت رسانی در شان این شهر باشد به بافت های فرسوده، ساخت و سازهای و آسیب های جدی در منطقه پردیسان اشاره کردند و اظهار داشتند: متأسفانه خبرهایی از آسیب های اجتماعی شهرک پردیسان می رسد و بسیار نگران کننده است ولازم است بیشتر به این مسئله توجه کرد.

در پایان امام جمعه قم آمادگی خود برای  هر نوع همکاری با اعضای شواری شهر برای پیشرفت شهر قم و مسائل دیگر. اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها   

فرامرز
#1 فرامرز 1396-06-27 19:01
مسئولان اگر متحد بودند این وضعمان نبود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.