آیت الله راستی کاشانی از استوانه های حوزه و انقلاب وتجسم اخلاق بود96/07/02

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، با بیان این که مرحوم آیت الله راستی کاشانی از نظر اخلاقی، تجسم اخلاق و تواضع و از استوانه های حوزه و انقلاب بود فرمودند: این عالم ربانی و فقیه مجاهد علاوه بر تلاش خستگی ناپذیر در عرصه تحصیل و تدریس علوم دینی، در عرصه مبارزات سیاسی نیز همواره در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری حضور داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری، در این مراسم در سخنانی به تمجید از شخصیت آن مرحوم پرداختند و گفتند: مرتبه انسان ها به وسیله مراتبی از علم و تقوا و زهد آنها مشخص می شود و علم در این زمینه از مهمترین عناصر شکل دهنده جایگاه انسان است.

علما پس از انبیا و ائمه دارای بزرگترین جایگاه در جهان خلقت هستند و تعابیر عظیم پیامبر و حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) پیرامون این مساله بیانگر اهمیت جایگاه عالم است.

معاون جامعه مدرسین حوزه بیان کردند: در آیات و روایات بسیار نسبت به اهمیت و جایگاه علم آموزی اشاره شده است و علمای اسلام در طول تاریخ همواره برای دفاع از مکتب تشیع ایستادگی کرده اند.

در روایات بیان شده است که برکات عالم از این جایگاه است که خیر او به جامعه می رسد؛ عالم در زمان حیات خود باید نقش آفرینی و تأثیرگذاری داشته باشد، عالم در کنار علم باید عمل و اخلاص داشته باشد؛ به همین خاطر است که بیان شده که یک عالم از هفتادهزار عابد بالاتر است.

امام صادق(ع) بیان می کنند که این مراتب علما به این دلیل است که از عقیده جامعه مرزبانی می کنند و جلوی نفوذ دشمنان و شیاطین به فکر و عقیده جامعه و جوانان را می گیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که حوزه های علمیه کانون و خاستگاه پرورش عالمانی بزرگ در طول تاریخ بوده است گفتند: عالمان حوزه ما بدعت ستیز بوده و با بدعت ها مقابله می کنند.

این عالم ربانی و فقیه مجاهد علاوه بر تلاش خستگی ناپذیر در عرصه تحصیل و تدریس علوم دینی، در عرصه مبارزات سیاسی نیز همواره در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری حضور داشت.

آیت الله راستی کاشانی از مبارزان سرسخت دوران طاغوت بود؛ ایشان که از استوانه های نظام اسلامی ما بود عمر خود را برای خدمت به اسلام و انقلاب سپری کرد و یار روزهای سخت امام راحل بود.

آیت الله راستی کاشانی به تعبیر رهبر انقلاب عالمی جلیل القدر و مجاهد و یار امام و انقلاب بودند، ایشان یار روزهای تنهایی و غربت حضرت امام بود، این شخصیت نزد بزرگانی همانند آیت الله العظمی خویی، آیت الله سید عبدالهادی شیرازی، آیت الله حکیم، آیت الله شاهرودی و بزرگان دیگر بهره برده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که رحلت این عالم مجاهد  و از اعضای مهم دفتر استفتا امام و رهبری بود برای حوزه های علمیه سخت و ناگوار است، عنوان کردند: مرحوم آیت الله راستی کاشانی از نظر اخلاقی، تجسم اخلاق و تواضع بود.

ایشان  زمانی در نجف دارای کرسی درس و بحث و شاگردان زیادی بود، ولی با ورود امام به نجف خودش به درس ایشان رفت و شاگردانش را هم  در این درس همراه خود کرد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: ایشان جزء استوانه‌های انقلاب اسلامی بود و در درس و بحث و تحقیق، هیئت و کلام و فلسفه و منطق و فقه استاد و جزء ذخایر حوزه و کشور بود که متاسفانه ما قدر این ذخیره‌ها را کمتر می دانیم

دیدگاه‌ها   

آهن آبدیده
#2 آهن آبدیده 1396-07-04 07:32
سلام او نمونه واقعی از یک روحانی الهی و خدایی بود مردم عاشقانه دوستش داشتند مثل اینکه بوی امام را می داد
نقل قول کردن
سید علی طباطبایی
#1 سید علی طباطبایی 1396-07-02 16:19
سلام علیکم خدا بیامرزد ایشان را در بین مردم به خوبی معروف بود و زبانزد خاص و عام بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.