احکام دین و شریعت اسلام با وارد کردن برخی بدعت ها در عزاداری، مخدوش نشود 96/07/05

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها فرمودند: آنچه در عزاداری ها مهم است حفظ چارچوب های شرعی است و این کار به هر قیمت و روش و ابزاری مورد تایید نیست.

ما درمقابل خود تابلویی از احکام دینی و اهداف قیام امام حسین (ع) را داریم باید در عزاداری ها بر همین مبنا و به گونه ای عزاداری کنیم که مورد رضایت اهل بیت (ع) باشد، مبادا عزاداری های ما با بدعت، خرافات و مسائل خلاف احکام مسلم اسلام خلط شود.

باید عزاداری ها به تعالی فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جامعه و آشنایی بیشتر جوانان و مردم با قیام امام حسین (ع) همراه باشد، اگر خدای ناخواسته جهت گیری های ما در عزاداری سلیقه ای و رقابتی شود به جایی نمی رسیم.

اینکه یک هیات یا دسته عزاداری بگوید چون فلان هیات از چنان ابزار و روشی استفاده کرده ما نیز باید به هر قیمتی چنین کاری را انجام دهیم مورد رضایت اهل بیت (ع) نیست.

عزاداری های ما باید بر اساس عزاداری های سنتی باشد و افرادی که در برپایی مجالس و محافل عزاداری شرکت دارند باید به آنچه اهل بیت (ع) از ما می خواهند، پایبند باشند و ازحاشیه های مضر خودداری نمایند.

حضرت امام حسین (ع) از ما می خواهد که در مسیر رضایت خداوند و اهل بیت (ع) حرکت کرده و برنامه های ما مورد قبول آنها باشد، بنابراین عزاداری ها باید بعد از مساله پایبندی به احکام دین و شریعت باشد، چرا آنچه بیش از هر چیز مورد تاکید اهل بیت می باشد پایبندی به احکام دین است.

انتظاری که از دسته های عزاداری، مداحان و مرثیه سرایان داریم اینکه مراقبت کنند که خدای ناکرده احکام دین و شریعت را با وارد کردن برخی بدعت ها و خرافات مخدوش نشود.

اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز برای امام حسین (ع) مراسم عزاداری وسوگواری برگزار می کردند و الگوهای ما باید آن بزرگان باشند.

دیدگاه‌ها   

محمد
#1 محمد 1396-07-05 15:44
حسين ميا به کوفه ، کوفه وفا ندارد ...
اي به دل بسته ، قدري آهسته
کن مدارا با ، زينب خسته ...
يا حسين مظلوم ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.