امام حسین(ع) در روز عاشورا اهمیت و جایگاه نماز را در عمل نشان داد96/07/10

آیت الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها اظهار داشتند: امام حسین(ع) در رابطه با نهضت و قیام خود اهدفی متعالی در نظر داشتند که یکی از این اهداف مهم سید الشهدا حفظ دین و احکام شریعت بود.

به همین منظور مشاهده می کنیم که در روز عاشورا وقتی به حضرت اطلاع می دهند که وقت نماز ظهر است، امام حسین(ع) در حق آن فرد دعا می کنند و در گرما گرم جنگ و در حالی که دشمن با تمام امکانات خود در مقابل سید الشهدا می جنگید و صحنه، کاملا صحنه جنگ بود، وجود مقدس امام حسین(ع) به نماز می ایستد و یاران با وفای حضرت مانند سعید ابن عبدالله جلوی حضرت می ایستد تا تیری از ناحیه دشمن به حضرت اثابت نکند تا نماز اقامه شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان داشتند: این حرکت امام حسین(ع) در روز عاشورا و ایستادن به نماز نشان دهند اهمیت و جایگاه نماز است.

جامعه انقلابی و عزادار ما که ایام محرم را عزاداری می کنند و هیئت به راه می اندازند و بر سر و سینه می زنند، طبیعتا باید در همه جهات به وجود مقدس ابا عبدالله الحسین(ع) تاسی کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) بسیار مهم و با عظمت است، گفتند:با توجه به مهمترین درسی که امام حسین(ع) به ما آموخت و اهمیت و جایگاه نماز را در عمل به ما نشان داد، اینگونه نباشد که ما از الگو گرفتن از حرکت ابا عبدالله الحسین(ع) فاصله بگیریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به داستانی از امام علی(ع)، تاکید کردند: در جریان جنگ صفین هم وجود مقدس امام علی (ع) در هنگامه ظهر به آسمان نگاه می کند که ابن عباس به حضرت می گوید الان هنگامه جنگ است چرا به آسمان نگاه می کنید که حضرت می فرمایند من منتظر هستم تا هنگامه نماز فرا برسد تا به نماز بپردازم که ابن عباس می گوید الان فقط جنگ است و برای نماز فرصت است که حضرت امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند جنگ ما بر سر به پا داشتن نماز و احکام دین است.

 بنابراین همانطوری که امیرالمومنین علی(ع) و وجود مقدس سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) نسبت به اقامه نماز اهتمام ورزیدند، جامعه پیرو اهلبیت(ع) و عزادارن امام حسین(ع) هم لازم است تاسی کنند به آنچه وجود امام حسین(ع) به آن پرداخت.

دیدگاه‌ها   

آزاده
#3 آزاده 1396-07-13 08:11
ممنون از مطالبتون و ممنون از سایت خوبتون
نقل قول کردن
محسن زمندیان
#2 محسن زمندیان 1396-07-12 15:56
دوست داریم سید ما
نقل قول کردن
صفایی
#1 صفایی 1396-07-12 07:10
فضای مجازی توانسته نماز بسیاری از ارزش های دینی را از بین ببرد منبرها توان مقابله با فضای مجازی را ندارند
این راه متاسفانه تا نابودی کامل ارزش ها ادامه دارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.