مشاوران زوجین را به طلاق تشویق نکنند/ خانواده ها نیاز به حمایت جدی دارند96/09/06

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه گفتند: طلاقی که در اسلام مورد نفرت است برای برگزاری آن جشن می گیرند، و متأسفانه شاهد این هستیم که برای گرفتن جشن، کارت دعوت هم پخش می کنند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو مجلس خبرگان رهبری، در دیدار مسئولین کمیته امدادامام خمینی (ره) استان قم  که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهم ترین آسیب های فعلی جامعه، آسیب اجتماعی است گفتند: مشاوران باید امید به خانواده ها بدهند و به  جای اینکه زوجین را به سمت طلاق سوق دهند روحیه خود باوری را  در آنها زنده کنند.

براساس آموزه های دین اسلام   آخرین راه، جدایی و طلاق است نه اینکه خانواده ها به محض اینکه دچار اختلاف شده اند، مشاوران آنها را به سمت طلاق دعوت کنند، این اصلا با آموزه های دین مطابقت ندا،رد زیرا مشاوره ها عمدتا برگرفته ازمبانی غربی است؛ بهرحال مسئله مهمی است و نباید از کنار آسیب های اجتماعی به سادگی گذشت.

امام جمعه قم  گفتند: فعالیت هایی  که در کمیته امداد در حال اتفاق است جای خوشحالی است و  این نشان دهنده پیشرفت و عدم توقف و عدم برگشت به عقب است و در روایات از معصوم(ع) از برگشت به عقب و توقف نهی شده و تشویق به پیشرفت شده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر فرهنگ جامعه درست شود، سایر مسائل درست خواهد شد و این درکنار مسئله اشتغال بسیار مهم است فرمودند: در حال حاضر جامعه اسلامی از نبود اشتغال رنج می برد و باید کاری کرد تا با هم افزایی و هم فکری همه نهادها مشکلات اشتغال از بین برود و امید است این گونه باشد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشتند: مشکل طلاق آسیب جدی است و در بعضی مناطق، فاجع‌تر این است طلاقی که در اسلام  مورد نفرت است برای برگزاری آن جشن می گیرند، و متأسفانه شاهد این هستیم که برای گرفتن جشن کارت دعوت هم پخش می کنند؛ بنابراین برای  از بین بردن این مشکل باید فرهنگ سازی کرد تا فضای جامعه عوض شود.

در شرایطی قرار داریم که هزینه های زندگی سخت شده و خانوده ها نیاز به حمایت جدی دارند.

دیدگاه‌ها   

نظری مهر
#3 نظری مهر 1396-09-11 19:38
سلام این دولت هم به تاریخ میپیوندد و اینده گان در موردش قضاوت میکنن در مورد طلاق هیچ کاری نکرد بلکه کمک کرد تا امار طلاق سر به فلک بکشه
نقل قول کردن
منصوره مقدم
#2 منصوره مقدم 1396-09-07 04:36
همه مشکلات از لقمه هاست اگر زندگی بر مدار اسلام و لقمه ی حلال باشد همه چیز بر مدار است ولی چنین نیست
نقل قول کردن
منا غنی پور
#1 منا غنی پور 1396-09-07 04:35
سلام مشاور کودک هستم در حال حاضر اگر می خواهید این مشکل را ریشه کن کنید باید بیشتر روی مشاورین کودک کار کنید با توجه به کمبود متخصصین و روانشناسان مسلمان در سطح کشور ایجاد فضایی برای مشاوره با کارشناسانی که هم روانشناس باشند و هم آموزه های دینی قوی داشته باشند بسیار مفید خواهد بود وقتی کودک زندگی را بیاموزد در بزرگی هم رعایت خواهد کرد ولی وقتی از کودکی خودخواهی را پیشه خود قرار دهد نتیجه طلاق در بزرگسالی است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.