طلاب جوان می توانند تحول بنیادینی در زمینه فرهنگی ایجاد کنند/ مباحث فرهنگی با محوریت مساجد توسعه یابد96/09/14

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به ظرفیت طلاب جوان در عرصه فرهنگی مساجد، آنها را قشری دانستند که توان توسعه بنیادین فعالیت های فرهنگی و دینی را دارند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در دیدار با رئیس دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد کشور با ذکر این مطلب که مهمترین دغدغه انقلاب اسلامی ایران در کنار دغدغههای مرتبط به مسایل سیاسی و اقتصادی و...، مساله فرهنگی بود فرمودند: در همین راستا دستگاه های متعددی در کشور متکفل حوزههای مختلف فرهنگی شدند.

سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی، اوقاف، دبیرخانه کانونهای مساجد، وزارت ارشاد و.... از جمله این نهادها بودند.

آیتالله حسینی بوشهری با ذکر این مطلب که وضع موجود، قانع کننده نیست، اظهارکردند: یعنی با در نظر گرفتن حجم تبلیغات و برنامه ریزیهای دشمن، باید مباحث فرهنگی با محوریت مساجد توسعه یابد.

با توجه به طراحیهای دشمن، باید طراحیهای جدیدی انجام شود؛ یعنی نباید به وضع موجود بسنده کنید؛ در هر بازه زمانی نیازمند بازنگری در برنامهها هستیم و وحی منزلی نیست که هر برنامه‏ای که آغاز شد، همیشه ادامه یابد، بلکه باید برنامه ها بر اساس میزان اثرگذاری توسعه یابد.

در برنامههای فرهنگی باید از افراد موثر و با تجربه و اثرگذار کمک بگیرید؛ همه فعالیتهای فرهنگی باید مساجد را محور فعالیتهای خود قرار دهند.

امروز نسل نوجوان، دانش آموز و دانشجوی ما ظرفیت عظیمی هستند که باید آنها را دریافت؛ باید ارتباط کانون های مساجد با مدارس پیرامون مسجد توسعه یابد؛ باید از آنها دعوت کرد تا به مساجد بیایند و ارتباط دانش آموزان را با مساجد حفظ و ارتقا داد.

هرجایی که مساجد را محور قراردادیم، موفق عمل کرده ایم؛ قطعا هیچ مرکز فرهنگی جز مسجد نمی تواند این چنین اثرگذار و قوی باشد.

در زمینه فرهنگی باید روی ظرفیت حوزه نیز حساب ویژه ای باز کنید، زیرا طلاب جوان و خوش فکر، قطعا می توانند تحول بنیادینی در زمینه فرهنگی ایجاد کنند.

دیدگاه‌ها   

نیکزاد
#1 نیکزاد 1396-09-15 20:19
به همه سوالات من جواب داد ممنونم از روشنگریشون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.