برگزاری اجلاسیه به تنهایی کار ساز نیست / معنویت و نماز درحاشیه است96/09/25

نائب رئیس جامعه مدرسین با انتقاد از کم توجهی مسئولین به مسئله نماز در جامعه گفتند: چرا معنویت و نماز درحاشیه است، چرا همه چیز بودجه مشخص دارد، ولی نماز بودجه ندارد؛ اگربودجه برای سالم سازی زندگی جوانان هزینه می کردیم، الان گرفتار این همه مسائل در جامعه نمی شدیم.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»،  در سومین اجلاسیه نماز و فضای مجازی که در مجتمع عالی امام خمینی(ره)، سالن قدس، در قم برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان اجلاسیه نماز به ویژگی جامعه دین دار در قرآن اشاره کردند و گفتند: برپایی نماز، اقامه امر به معروف و نهی از منکر و دادن زکات از جمله این ویژگی ها است.  

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه با بیان این که « نماز اولین آموزه سیره عملی پیامبر(ص) در دعوت مردم به اسلام بوده است». اظهارداشتند: برقراری ارتباط انسان با خدا تنها اختصاص به اسلام ندارد، بلکه همه ادیان الهی با خدا درقالب نماز و غیره درارتباط بوده اند. تعبیراتی که درمورد نمازآمده باعث بهت انسان می شود.

آخرین وصیت انبیاء الهی نماز است و در تعبیری دیگری از امام صادق(ع) دارد« نماز اولین عملی است که در روز قیامت مورد باز خواهی قرار می گیرد.

در آموزه های دینی آمده است که نماز راه رسیدن به کمالات دینی است و روایتی از امام صادق(ع) آمده نماز باعث ماندگاری مکتب اسلام و هدف از خلقت انسان بندگی و بهترین شیوه بندگی، نماز است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشتند: شکل نماز زیبا است؛ در نماز دعا، استغفار، موجب قرب به خدا می شود؛ در نماز توحید و یگانه پرستی است.

اقامه نماز غیر از ادای نماز است، ادای نماز وظیفه فردی است، ولی اقامه نماز رسالت اجتماعی  می باشد و رسالت حکومت و ستاد اقامه نماز، اقامه نماز است و حکومت منهای نماز منهای اسلامیت است.

امام جمعه قم با بیان اینکه ازرسالت مهم رهبران الهی  اقامه نماز در جامعه است، اظهار داشتند: اقامه نماز مراتبی دارد و امروز همه رسالت دارند از مسجدی گرفته تا آحاد مردم، باید این سؤال را پرسید اکنون وضعیت مساجد چگونه است؛ چه قدر نماز جماعت و نماز صبح برقرارمی شود؟ چه قدرمساجد ها درجامعه اسلامی تعطیل است؛ اینها مباحث مهمی است که باید درجامعه اسلامی توجه داشت و نباید شاهد این باشیم که درجامعه اسلامی مساجد تعطیل باشد. 

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفتند: درسیره اهل بیت(ع) حتی در شرایط جنگی دست از اقامه نماز برنمی داشتند؛ درگرماگرم نماز از نماز غفلت نمی کردند؛ بعد ازپیروزی انقلاب نباید ازنمازغفلت کرد وگرفتار پست و مقام شد و نماز در زندگی ما جای نداشته باشد.

برگزاری اجلاسیه به تنهایی کار ساز نیست، مهم رصد سازی و شناسایی آسیب ها و ارائه راهکار است؛ نباید سالها بگذرد و نتوان کاری درعرصه نماز و ارائه اقامه نماز کرد.

باید کاری کرد قم در بحث نماز الگوباشد، بازار و اداره آن الگو باشد و کار ستاد اقامه نمازهمین است که بتوان دراین عرصه فعالیت و برنامه ریزی کند.

مسئله دیگر فضای مجازی است این فضا تیغ دولبه است؛ 45 میلیون کاربر دارد، تهدید و فرصت است، با  همین فضا دین را به چالش می کشند؛.باید در عرصه سالم سازی فضای مجازی فعالیت کرد؛ نگرانی رهبر انقلاب را رفع کرد؛ باید جلوی تخریب فضای مجازی را گرفت و آن را تبدیل به فرصت کرد.

فضای مجازی زندگی جوانان را به چالش کشیده است؛ لازم است حوزه و کارشناسان به جد به میدان بیایند و برای سالم سازی فضای مجازی و ارائه بهتر برنامه  فعالیت کرد. اگر دلسوزان به میدان نیایند، افرادی این عرصه را به دست خواهند گرفت و دین  را به چالش خواهند کشید.

قم ظرفیت خوبی دارد؛ می توان برای این فضا کار خوب انجام داد؛ متأسفانه ستاد اقامه نماز درحاشیه قرار دارد؛ چرا معنویت و نماز درحاشیه باشد؛ چرا همه چیز بودجه مشخص دارد، ولی نماز بودجه ندارد؛ اگربودجه برای سالم سازی زندگی جوانان هزینه می کردیم، الان گرفتار این همه مسائل در جامعه نمی شدیم.

برنامه مفید و ایجابی برای اقامه نماز و فضای مجازی ارائه  شود و امید است بعد از اجلاسیه شاهد برکات این اجلاسیه باشیم.

دیدگاه‌ها   

سادین سبزواری
#1 سادین سبزواری 1396-09-25 09:59
به خدا قسم اگر ده نفر از بزرگان کشور مانند شما فکر می کردند ایران به این روز نمی افتاد اینکه برگزاری اجلاسیه به تنهایی کار ساز نیست باید همه بدانند هر روز اجلاسیه و همایش و نشست ولی به تایید فرمایش شمابه تنهایی کار ساز نیست کی می خواهند مسئولین این مهم را بفهمند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.