همبستگی حوزه و دانشگاه موجب رشد و آگاهی جامعه می‌شود و سدی در برابر نفوذ دشمنان است.96/09/28

 

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها درباره وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کردند: حوزویان و دانشگاهیان دو مجموعه فرهیخته جامعه هستند، هر دو در جهت تعالی کشور و پیشرفت کشور اقدام می کنند.

حوزه و دانشگاه دو بال جامعه اند که در پیشرفت کشور تأثیر فراوانی دارند. متأسفانه قبل از پیروزی انقلاب دستگاه طاغوت از کنار هم قرار گرفتن این دو جلوگیری می کرد.

معاون جامعه مدرسین تصریح کردند: هدف و برنامه رژیم طاغوتی این بود که اجازه ندهد این دو مجموعه تأثیرگذار در پیشرفت و تعالی کشور به هم نزدیک شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه هم افزایی حوزه و دانشگاه موجب رشد و آگاهی جامعه می شود، تاکید کردند: حوزه و دانشگاه توطئه های دشمنان را به ملت گوشزد می کنند و همبستگی بین این دو سدی در برابر نفوذ دشمنان است.

پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری روی مسئله وحدت حوزه و دانشگاه تاکید بسیاری کرده اند امروز در عرصه های مختلف به دلیل همدلی و همراهی این دو مجموعه، رشد و بالندگی کشور بسیار افزایش یافته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه ارتباطات خوب و قوی میان حوزویان و دانشگاهیان برقرار است، ادامه دادند: حوزویان در دانشگاه ها مشغول به تدریس اند و با دانشگاهیان سر و کار دارند. استادان دانشگاه نیز در حوزه حضور پیدا می کنند و با طلاب سر و کار دارند و مسائل علمی مربوط به دانشگاه را تدریس می کنند.

در فضای حوزه ها استادان دانشگاهی بسیار مورد احترام اند، فضای دانشگاهی نیز برای حضور استادان حوزوی کاملا مهیا و  فراهم است. امروز این تبادل نظر و تعامل سازنده وجود دارد که موجب ترقی کشور است.

دیدگاه‌ها   

ناشناس
#1 ناشناس 1396-09-29 15:49
چه همبستگی آقاجان هیچ نقطه مشترکی با هم ندارند یکی در فکر معنویت یکی در فکر فساد آب و آتش در کنار هم جمع نمی شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.