کتاب "‌سند گمنامی" با حضور ائمه جمعه قم رونمایی شد96/10/23

با حضور حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» و آیت‌الله سعیدی ائمه جمعه شهر مقدس قم از کتاب "سند گمنامی" رونمایی شد.

کتاب خاطرات شهید مدافع حرم احمد مکیان با عنوان "سند گمنامی" ظهر دیروز با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری و آیت‌الله سید محمد سعیدی ائمه جمعه قم و حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدباقر ولدان مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم در مصلی قدس رونمایی شد.  

وقتی خاطرات شهدای دفاع مقدس را می‌خواندیم، بعضی حرفه‌ها، بعضی حرکات و بعضی اعتقادشان برایمان غریب بود. احساس می‌کردیم این‌ها را نوشته‌اند تا شهید را انسانی را ملکوتی نشان‌دهند، انسانی که هیچ تعلقی به دنیا ندارد و آرزوی شهادت دارد و دوست دارد تمام هستی‌اش را در راه خدا بدهد.

تا قبل از آشنایی با شهید احمد مکیان، تمام خاطراتی که از دفاع مقدس خوانده بودیم این ذهنیت را برایمان تداعی می‌کرد اصلاً فکر نمی‌کردیم  روزی با جوان کم سن و سال آشنا می‌شویم که خاطرات خوانده‌شده از دفاع مقدس را برایمان زنده می‌کند، کسی که تعلقی به دنیا ندارد، مأنوس با قرآن است، آرزوی شهادت ورد زبانش شده است، به رهبری عشق می‌ورزد و تمنای گمنامی دارد این‌ها را اگر نمی‌دیدیم باور نمی‌کردیم.

شهید احمد مکیان در نیمه آبان سال 73 در خانواده‌ای مذهبی در خوزستان متولد شد، حضور او در فعالیت‌های فرهنگی و هم‌نشینی با طلاب و روحانیون او را به حضور در حوزه‌های علمیه علاقه‌مند کرد، شهید احمد مکیان سال نخست حوزه را در شهر سر بندر گذراند و برای ادامه تحصیل معارف اهل‌بیت(ع) راهی حوزه علمیه قم شد.

پس از چند مرحله حضور در جبهه‌های نبرد، احمد با مشورت خانواده تصمیم گرفت ازدواج کند، ولی ضمن علاقه شدیدی که نسبت به خانواده و همسر داشت مدت کوتاهی پس از ازدواج مجدداً عازم میدان‌های نبرد شد، احمد سرانجام در تاریخ 17 خرداد 95 در بیست و یک‌سالگی جرعه ناب شهادت را نوشید و به آرزوی همیشگی خود دست پیدا کرد.

شهید مکیان گمنامی را دوست داشت، در وصیت‌نامه‌اش به این نکته صریح اشاره‌کرده بود که مرا غریبانه تحویل بگیرید، غریبانه تشییع کنید و غریبانه در بهشت معصومه، قطعه 31 به خاک بسپارید.برای گمنام ماندنش نیز تدبیری اندیشیده بود، وصیت کرده بود که چیزی روی قبرش ننویسند فقط بنویسید"پر کاهی تقدیم به پیشگاه حق‌تعالی"

پیکر مطهر این شهید  پاک‌باخته بعد از تشییع در آبادان و شهر قم، طبق وصیتش در آرامگاه بهشت معصومه قم، قطعه 31 آرام گرفت.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.