هر چه که موجب تسلط دشمن ‌شود، منکر بزرگ می باشد و هر چه که مانع از سلطه دشمن شود، معروف بزرگ محسوب می شود96/10/30

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر با اشاره به پنجم جمادی الاول، سالروز میلاد خجسته حضرت زینب کبری(س) ، این روز خجسته را به دوستداران و عاشاقان خاندان عصمت و طهارت(ع) تبریک گفتد و برای همه پرستاران که همیشه همراه و مددکار بیماران هستند، آرزوی توفیق روزافزون کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به سالروز فتوای تاریخی تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی نیز اشاره کردند و گفتند: یکی از مهم ترین حوادثی که در ایام زعامت میرزای شیرازی رخ داد، تحریم تنباکو بود. این جایگاه مرجعیت و روحانیت است که می ‌تواند یک حرکت و جریان بزرگ در جامعه ایجاد کند و اگر مردم همراه آنان باشند، روحانیت می ‌تواند نقش کلیدی خود را ایفا کند.

ایشان همچنین به حادثه جانباختگان کشتی نفتکش سانچی اشاره کرد و به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم و خانواده های آنها تسلیت گفتند.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کردند: هر چه که موجب تسلط دشمن ‌شود، منکر بزرگ می باشد و هر چه که مانع از سلطه دشمن شود، معروف بزرگ محسوب می شود.

رفتار امت اسلامی باید به‌ گونه ‌ای باشد که در مقابل هر گونه زیاده‌ خواهی دشمنان و کافران ایستادگی کنند، مسلمان ها نباید نسبت به کفار احساس دلبستگی و وابستگی داشته باشند.

ایشان همچنین به اقامه نماز باران توسط نمازگزاران پیش از نماز جمعه انروز اشاره و خاطرنشان کردند: ان شاءالله این دعاها به استجابت برسد و باران رحمت الهی شامل ما شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.